Ivančica grabi izvoznim korakom, u Britaniji svi žele Bambi i Froddo

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 03. rujan 2014. u 11:41
Direktorica Ivančice Nada Zver/Marko Jurinec/PIXSELL

U lanjskom poslovnom prihodu Ivančice od 83,9 mil. kn izvoz je činio čak 73%. Prioritet su im Njemačka, V. Britanija, Rusija i SAD.

S proizvodima veće dodane vrijednosti, tradicijom, educiranom radnom snagom te stalnim ulaganjem u tehnologiju i praćenje svjetskih trendova u dizajnu i inovacijama neke tvrtke iz kožarsko-prerađivačke industrije sve su konkurentnije i na zahtjevnom europskom tržištu.

Najbolji je primjer za to industrija obuće Ivančica iz Ivanca, koja status jedne od najizvrsnijih izvoznica ovih dana potvrđuje i na britanskom tržištu, gdje potražnja za njezinim brendovima Froddo i Bambi raste čak 32 posto u odnosu na prethodnu godinu. 

Kvaliteta košta 
Školske uniforme obvezne su za sve školarce u Velikoj Britaniji. Englesko tržište traži umjereniji dizajn, obuću u jednoj boji, bez puno detalja, pa Ivančica sa svojim programom "Back to school" tamo bilježi odlične rezultate. Prema riječima direktorice Nade Zver, Ivančica je na izvoznim tržištima prisutna više od 40 godina. Strategija razvoja usmjerena je na razvoj vlastitih brendova i povećanje udjela vlastitih proizvoda u ukupnoj prodaji i izvozu, pa u ukupnom poslovnom prihodu Ivančice, koji je lani iznosio 83,9 milijuna kuna, izvoz čini čak 73 posto.

 

17milijuna

pari obuće izvozio je sektor 2004., a lani je ta brojka pala na 6 mil.

"Lani smo proizveli 1,2 milijuna pari obuće, a izvezli smo 1,1 milijun pari. Izvozimo u više od 20 zemalja diljem svijeta, SAD, Irsku, Ukrajinu, Grčku, Švedsku, Italiju, Australiju… No, Njemačka, V. Britanija, Rusija i SAD su nam prioritetna tržišta", objašnjava direktorica, ističući kako je za rast izvoza zaslužna i njihova kontinuirana prisutnost na najpoznatijim svjetskim sajmovima.  Početkom prošle godine Ivančica je dokapitalizirala Bambi, postavši njezinim većinskim vlasnikom radi ostvarenja strateških ciljeva, prije svega jačanja pozicije na hrvatskom tržištu. A to, pokazalo se, nije nemoguća misija. Kupci su zadovoljni njihovim dizajnom i kvalitetom koja podrazumijeva obuću isključivo od prirodne kože i certificiranih materijala, bez štetnih supstanci.

No, kvaliteta proizvoda diktira i cijenu. U teškoj gospodarskoj situaciji i uz pad kupovne moći, roditelji, na žalost, djeci sve češće kupuju jeftiniju obuću upitne kvalitete, pa raste uvoz obuće, dok pada proizvodnja, koja je domaćim tvrtkama u obućarskoj industriji (šest srednje velikih i 76 malih) u 2012. donijela 731,1 milijun kuna ukupnih prihoda. Prema podacima HGK, prije 10 godina ta je industrija izvozila više od 17 milijuna pari cipela godišnje, a lani samo šest milijuna. Tome je, smatra Zver, kumovalo i neprovođenje Strategije obućarske industrije 2008.- 2012., pa su prije dva mjeseca Ministarstvu gospodarstva upućeni ocjena stanja i prijedlozi mjera za zadržavanje zaposlenosti i održivi razvoj u tekstilnoj, odjevnoj i kožnoj industriji. 

Planiraju rast 
Složenim prilikama unatoč, u Ivančici u 2014. planiraju rast poslovnih prihoda, proizvodnje i izvoza jer su, tvrde, u odnosu na tvrtke koje su poslovanje gradile na zaduživanju financijski stabilni i oslonjeni na samofinanciranje. "Maksimalno smo prilagođeni potrebama kupaca, nudimo zdravstveno ispravne proizvode, poštujemo rokove, a ulaskom u EU naša se fleksibilnost dodatno povećala. Radimo na sniženju troškova te podižemo efikasnost rada", tvrdi N. Zver. Unatoč teškoćama u sektoru, ohrabruju i pozitivna kretanja u smislu vraćanja proizvodnje obuće s istoka u Europu. Stoga se u Ivančici ne slažu zapostavljanjem obućarske industrije u novoj industrijskoj strategiji RH. 

Prihod u 2013.

  • 126,7 mil. kuna – Haix, Mala Subotica 
  • 125 milijuna kuna – Borovo Vukovar
  • 83,9 milijuna kuna Ivančica, Ivanec 
  • 58,1 milijuna kuna – Inkop obuća, Poznanovec
  • 26,3 milijuna kuna – Midal, Varaždin
  • 2,8 mil. kn – Proizvodnja PG, Prelog

Komentirajte prvi

New Report

Close