ID Jet propao, kreću Columba Air i Jung Sky

Autor: Saša Vejnović , 06. lipanj 2011. u 22:00

Columba Air je ušla u ovaj sektor nakon gašenja ID Jeta, preuzevši zrakoplov kojim je operirala ta danas ugasla kompanija

ID Jet, nekad najpoznatija tvrtka koja se bavila poslovnom avijacijom, danas više ne postoji, dok je varaždinski Winair morao rasprodati dio svoje flote. Rezultat je to krize koja je pogodila i ovaj sektor, no to ne znači da je biznis avijacije u Hrvatskoj pred nestankom. Naprotiv, pojavile su se nove tvrtke, a postoje najave da će još neke nabaviti mlazne poslovne zrakoplove.

Male marže
Columba Air jedna je od onih koje su iskoristile priliku i izborile se za svoje mjesto pod suncem iako nije riječ o tek stvorenoj tvrtki s obzirom na to da su prijašnjih godina operirali s “propelercom”. Premda struka tvrdi da je riječ o vrlo sigurnim zrakoplovima, poslovnjaci ipak radije odabiru mlazne avione. Columba je zakoračila u taj segment tek nakon gašenja ID Jeta, preuzevši zrakoplov kojim je operirala ta danas ugasla kompanija. “Odluka da nabavimo taj zrakoplov pokazala se jako dobrom upravo zato što su ljudi često skeptični prema avionima s turboprop motorom. Unatoč krizi imamo dosta posla zbog toga što najvećim dijelom radimo s europskim zemljama koje su već izašle iz krize, a manjim dijelom s hrvatskim klijentima”, kaže Dražen Šakić iz Columba Aira. I on ističe veliku rizičnost ovog posla uglavnom zbog malih marži koje ostaju operaterima, pa otkazivanjem svakog leta nastaje gubitak koji mogu pokriti tek iz nekoliko sljedećih. “Marže su u ovom poslu od dva do pet posto. Neki dan je zagrebački aerodrom bio zatvoren zbog dolaska Pape pa je naš zrakoplov ostao na aerodromu gdje se zatekao. Tek će profit s iduća dva leta pokriti taj gubitak”, kaže Šakić. Krešimir Jung, suvlasnik je tvrtke Jung Sky, koja je kupila mlazni avion i trenutno ga oprema da bi početkom srpnja bio spreman.

Kvalitetna priprema
“Kriza je pomela puno firmi pa se na tržištu našlo dosta aviona”, kaže Jung koji se krize ipak ne boji. “Dugo godina smo analizirali tržište i napravili jako dobre studije i financijske planove”, kaže Jung, vjerujući da upravo zbog toga neće doživjeti sudbinu ID Jeta.

Flota

Srbi najveći konkurenti
Columba Air operira s mlaznom Cesnom Citation CJ2+ koju je prethodnih godina koristio ID Jet. Vlasnik aviona je zagrebački poduzetnik Krešimir Čorak, a tvrtka umjesto najma plaća fiksnu naknadu i sve troškove koji su i te kako veliki. Identičan avion je i u floti Wizaira pa će Jungov jet Citation 525 biti tek treći mlažnjak hrvatske poslovne avijacije. Najveća konkurencija su srpski prijevoznici gdje Prince aviation i Airpink zajedno imaju više do 10 mlažnjaka.

Komentirajte prvi

New Report

Close