Areni oznaka Hrvatska kvaliteta

Autor: Agneza Urošević , 23. listopad 2007. u 06:30

Ovo priznanje stiglo je u trenutku kad je u trokotaži Arena zaršen i dvogodišnji projekt ‘Dvadeset ključeva’

Na svojoj prošlotjednoj sjednici Savjet Projekta vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda Hrvatske gospodarske komore odlučio je da među 12 tvrtki čiji su proizvodi ili proizvodne linije dobili pravo korištenja znaka Hrvatska kvaliteta uđe i pulska trikotažna industrija Arena za trikotažne linije Arena klasik i Arena in. Ovo priznanje stiglo je u trenutku kad je u Areni završen i 2,5 godišnji projekt “Dvadeset ključeva” u koji je uz pedesetak hrvatskih tvrtki bio uključen i ovaj trikotažer. Zato direktorica Arene, tradicionalnog pulskog tekstilca koji će iduče godine proslaviti 60. obljetnicu opstojnosti, Sonja Racan, ističe kako je i to bio doprinos standardizaciji proizvodnje i proizvoda i dobivanju važnog obilježja Hrvatska kvaliteta. Svojevremeno je Arena bila renomirana tvrtka s proizvodima vrhunske kvalitete, znatnim izvozom i brojnim nagradama za svoje modne linije. Raspadom tradicionalnih tržišta devedesetih doživjela je pad, a radi preživljavanja dali su se uglavnom na lon poslove. Prije koju godinu, kad je kriza počela jenjavati, vraćaju se svojoj robnoj marki, naravno, uz višestruko manju proizvodnju i broj zaposlenika, ali i potrebu za obnovom strojnog parka i novu radnu i organizacijsku filozofiju. “Kada je Ministarstvo gospodarstva s konzultantskom tvrtkom Deloitte krenulo u Program 20 ključeva za poboljšanje konkurentnosti gospodarstva kroz osnaživanje proizvodnje, poboljšanje kvalitete proizvoda i usluga, smanjenje troškova, te zadržavanje zaposlenosti, kojeg je razvio Toyotin stručnjak Iwao Kobayashi, a riječ je o 20 poslovnih imperativa kojima se lakše postižu strateški ciljevi, ocijenili smo da bi i nama taj projekt mogao biti od koristi. Krenuli smo i upravo nakon dvije i pol godine održavanja radionica, predavanja, praćenja organizacije proizvodnje po segmentima i ispravljanja pogrešaka na licu mjesta, završili ga i mislim da nam je i te kako pomogao. Bio je to dobar instrument kako osvijestiti svakog radnika o njegovoj ulozi u stvaranju proizvoda, postizanju kvalitete i mislim da je to postao naš stil rada i življenja u tvornici”, ističe direktorica Racan.

Inače, sa 150 zaposlenih, proizvodnjom samo za poznate kupce, kroz 23 vlastite prodavaonice i kroz još 50 drugih, Arena godišnje daje na tržište 80.000 komada modnih odjevnih predmeta i uprihodi 25 milijuna kuna. Ima sigurne ino dobavljače kvalitetne sirovine, Talijane, a pokušava se sa svojim proizvodima vratiti na bivša tržišta, za sada Sloveniju Srbiju i BiH. “Plasman, ističe direktorica Racan, nije upitan, naši su proizvodi traženi, ali je problem naplata, na tim tržištima još vlada sustav dugog čekanja na plaćanje, a mi moramo troškove namirivati promptno. Na upit što će za plasman značiti oznaka Hrvatski proizvod, Racan ističe da je to najprije veliko priznanje tvrtki, vraćanje poznatog imena i robne marke na tržište modne trikotaže, ali i u moru jeftine robe koja stiže s Dalekog istoka i često je sumnjive kvalitete, promotivni znak prepoznavanja i stvaranja tržišne niše robe neupitne kvalitete. Inače, spomenute dvije linije koje će nositi znak Hrvatske kvalitete namijenjene su poslovnoj ženi, slijede modne trendove u tom segmentu proizvodnje, ali i poštuju tradicionalne principe pulskog trikotažera. U opisu linije Arena in uz ostalo stoji: ”Namijenjena je kupcu koji traži nešto novo, nešto drukčije, dopušta individualnost u kombiniranju i nošenju. Glavne karakteristike su jači kontrasti u bojama, geometrijski oblici, mekoća, voluminoznost, prema trendu priljubljena uz tijelo ili predimenzionirana. U to ulaze puloveri, kaputići, duge veste ili moderne tunike, neobične suknje. Kolekcija je prilagođena za putovanje, poslijepodnevnu šetnju, ležerna je i praktična.

Komentirajte prvi

New Report

Close