Dionice industrijskog i prehrambenog, a posebno turističkog sektora apsolutni su pobjednici krize na domaćem tržištu kapitala.
Prema izračunu analitičara brokerske kuće InterCapital koji su uzeli u obzir sve dionice iz sastava CROBEX-a od dna tržišta početkom ožujka 2009. pa do danas, najveći skok cijene od nevjerojatnih 1161 posto zabilježila je vrijednosnica turističke kompanije Valamar Adria Holding. Ostali dobitnici krize nisu ni izbliza ostvarili ovakav rezultat, iako se radi o respektabilnom skoku cijene.Tako je dionica Končar-Elektroindustrije porasla 342 posto, Ine 309, a AD Plastika 292 posto. Nakon ovog industrijskog trolista opet dolazi predstavnik turističkog sektora, pulski Arenaturist, s porastom cijene od 254 posto. Ostale "top dionice" su još Ledo (+244 posto), Atlantic Grupa (+192 posto), Adris (+170 posto) te Riviera Adria (+166 posto).
52posto
porastao je CROBEX od svog dna zabilježenog 9. ožujka 2009.
U isto to vrijeme indeks CROBEX ojačao je malo više od 50 posto. Boris Mažuran, voditelj tima Istraživanja tržišta kapitala u Hypo-Alpe-Adria banci ističe da je turistički sektor u ovom trenutku atraktivan segment za ulaganje prvenstveno zbog potencijala koji nosi u budućnosti i trenutnih valuacijskih multipli koje su niže u odnosu na one po kojima se trguju hotelske dionice na europskim burzama."Potencijal turističkog sektora očituje se u sve većim prihodima i poboljšanju profitabilnosti najvećih hotelskih kuća u Hrvatskoj s tendencijom da se to nastavi zbog velikih najavljenih investicija u sektoru koje su uglavnom orijentirane na podizanje kvalitete i sadržaja usluge hotela, odnosno broja zvjezdica.
Atraktivnosti sektora također doprinose zadnje akvizicije što je dokaz i da veliki igrači u turizmu vjeruju u daljnji pozitivan razvoj turističkog sektora u Hrvatskoj", ocjenjuje Mažuran.S druge strane postoje i negativni rizici za ovaj sektor kojih Mažuran vidi nekoliko. "Prvi je kriza u Ukrajini što utječe na broj turista koji dolaze iz istočne Europe. Nadalje, ponuda broja hotela odnosno kapaciteta s obzirom na potražnju i dalje je ograničena", tvrdi analitičar HAAB-a. Na kraju upozorava i na bolju političku situaciju u ostalim mediteranskim zemljama, poput Grčke i Španjolske, što ih je opet vratilo na glavne turističke mape, u pogledu cjenovne konkurentnosti te sadržaja koji nude.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.tzv. DESETAČA [emo_plazi]
Uključite se u raspravu