Adris očekuje rast troškova i neizvjesnu turističku godinu

Autor: Marija Crnjak , 18. veljača 2019. u 11:21
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Adrisova Maistra godinu je završila s prihodom od 1,19 milijardu kuna, oko 9% više u odnosu na 2017. te dobit 274 milijuna kuna.

Grupa Adris je prošlu godinu završila s ukupno 5,96 milijardi kuna prihoda,  gotovo osam posto više nego godinu ranije, uz neto dobit od 423 milijuna kuna, od čega je u zadnjem kvartalu ostvareno 1,14 milijarda kuna prihoda. 

Adrisova turistička kompanija Maistra je pak godinu završila s prihodom od 1,19 milijardu kuna, oko 9% više u odnosu na 2017. te dobit 274 milijuna kuna, uz tradicionalan minus u zadnjem kvartalu zbog niske sezone, stoji u izvješću za zadnje tromjesečje. 

Tri segmenta
Rast su lani zabilježila sva tri glavna segmenta poslovanja Grupe, Croatia osiguranje, Cromaris za preradu ribe te turistički dio kojom upravlja Maistra, a kompanija je spremna za nove akvizicije, kako je još u listopadu izjavio predsjednik Uprave Ante Vlahović.  Prije novih akvizicija Adris treba okončati svoju megainvesticiju u Rovinju, Grand Hotel Park čije se otvorenje planira za Uskrs ove godine, kako se neslužbeno govori.

Međutim, u Adris ne kriju da očekujuneizvjesnu turističku godinu.  "U turističkom dijelu Grupe rizik predstavlja povratak određenih zemalja na europsko turističko tržište, i to politikom niskih cijena. Potencijalni rizik dampinga, prvenstveno se odnosi na zemlje iz mediteranskog kruga, poput primjerice Turske, Tunisa i Egipta. Nedostatak radne snage u turizmu utjecat će na ukupan rast troškova osoblja u toj djelatnosti", ističe Uprava Adrisa u izvješću objavljenom u petak na Zagrebačkoj burzi. 

 Doduše, konkurenciju mediteranskih zemalja Adris dijelom može premostiti i jačanjem turističkog poslovanja u Zagrebu, nakon lanjskog preuzimanja HUP-a Zagreb. Inače, 12. veljače proveden je prijenos dionica manjinskih dioničara društva HUP Zagreb, koji je također lani ostvario rast poslovanja. Navedeni pokazatelji, uz zagrebačke hotele, obuhvaćaju i poslovanje dubrovačkih hotela u sklopu podružnice Hoteli dubrovačka rivijera.

U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, HUP je u prvih devet mjeseci imao  devet posto više noćenja gostiju, uz rast prosječne cijene noćenja od pet posto.  U prošloj turističkoj sezoni Maistra je imala četiri posto više noćenja, uz povećanje prosječne cijene noćenja od tri posto, što je dovelo do rasta poslovnih prihoda od 10 posto. Ostvarena neto dobit od 359 milijuna kuna u prvih devet mjeseci predstavlja rast od 12 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine. 

Još se čeka CO
Rezultati Croatia osiguranja za četvrti kvartal još se očekuju. Kako je poznato, u devetomjesečnom izvješću ističe se da je tvrtka zadržala vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, s 30% udjela. U devet mjeseci 2018. CO grupa ostvarila je dobit prije poreza od 403 milijuna kuna, dok je u istom razdoblju godinu prije ostvarena dobit od 275 milijuna kuna, što je rast od 46 posto.  

Komentirajte prvi

New Report

Close