Udobnost od koje se teško rastati

Autor: Marina Biluš , 02. listopad 2015. u 15:42
Foto: PIXSELL

Glavni Škodin dizajner kaže da je ‘Superb putokaz za budućnost, novi jezik Škodina dizajna’. Nadam se samo kako će i svi budući modeli govoriti tim istim jezikom.

Imate predrasude prema Škodinim automobilima? Potvrdan odgovor znači sami jedno – niste vozili novi Superb. Ako bih sedmodnevni test treće generacije Škodine limuzine trebala sažeti u jednu rečenicu bila bi to ova: Superb će zauvijek začepiti usta svima koji su s vozilima ovog češkog proizvođača zbijali šale. Jer u svakome je pogledu opravdao titulu najboljeg Škodina automobila svih vremena. A evo i zašto.

Najzavodljivija vrlina ovog automobila je bespogovorno njegova prostranost i udobnost. Po tom pitanju Superb je bezgrešan. I ne samo da je prvak klase kojoj pripada, već svojim komforom pomalo izaziva i konkurente vrhunskog ranga. Za ovu tvrdnju nisam u obzir uzela samo službene podatke o prostranosti, već sam Superb odmah podvrgla pravom testu. Na suvozačevo sjedalo pozvala sam osobu visoku 184 centimetra, iza njega smjestila dječju sjedalicu i dvogodišnje dijete, a iza vozačevog sjedišta na stražnjoj klupi sjedio je muškarac čija težina prelazi 110 kilograma. Rezultat – raspoloživi prostor nismo uspjeli popuniti, a svi putnici su ispred svojih nogu imali toliko "lufta" da  više nikakve sumnje u  statistiku o prostranosti nije bilo.

Istina je, mnogi proizvođači nekad neopravdano tepaju svojim perjanicama tvrdnjama da su dnevni boravci na kotačima no, Superb to doista i je. Čak i nakon šest sati gotovo neprekidne vožnje.  A znači li to da ova velika, pa samim tim i teška krstarica pod punom spremom postaje troma? Nipošto. Srednji dizelaš u testnom Superbu 2,0 TDI koji razvija 150 KS niti jednog trenutka sedmodnevnog eksperimenta nije posustajao. Ni u gradu, ni na zavojitim uzbrdicama, o otvorenoj cesti da i ne govorim. Do stotke ubrzava i to bez naprezanja za 8,8 sekundi, kaže katalog, ali i moja vožnja. Preticanja ponajviše. Nije zanemariva ni činjenica da je testni dizelski motor izuzetno tih, za nekog tko svakodnevno vozi benzinca – bogme neočekivano.
 

Još jedna poslastica u automobilu koji definitivno najavljuje novu euru u 120 godina dugoj Škodinoj povijesti je mjenjač. Automatski DSG svoj posao obavlja uistinu perfektno, tek neznatni trzaj osjetit ćete samo pri početnom kretanju, a u zahuktaloj vožnji se zapravo morate dobro skoncentrirati da biste detektirali promjenu brzine. Za nekog tko bi u svako doba dana za vlastiti automobil odabrao "šaltung" verziju, ovaj češki automatik je uistinu ugodno iznenađenje. Kad smo kod same vožnje, treba reći da je Superb dobio priliku okušati se i na dužem putu. Tada se pošteno iskazao i njegov sustav automatske regulacije razmaka ACC. Taj "tech" novitet oslanja se na radar kako bi pri zadanoj brzini konstantno održavao Superb na sigurnoj udaljenosti od vozila ispred. Prema potrebi usporava odnosno ubrzava – sam. I tu je bio besprijekoran.

Punih sat vremena s "tempomatom" postavljenim na 150 km/h na autoputu je bez ijedne zamjerke prepoznao sve automobile ispred sebe, prikočio pa nastavio put bez neželjenih reakcija. I svaka čast ovom novitetu, sigurno je spasonosan pri napornim i dugotrajnim putovanjima, ali, ruku na srce, Superb je puno zabavnije voziti sam. Iako na prvu sam volan u ruku ne "sjeda" kao saliven kako to čine oni u nekim razvikanijim vrhunskim markama, riječ je o vrlo preciznom upravljaču koji reagira na prvu pa je Superb, bez obzira na stil vožnje i podloge, okretan i pouzdan.

Čak toliko da većinu vremena uopće nemate dojam da vozite krstaricu dugu čak 4,86 metara i tešku tonu i pol. Dakako, i kočnice tu uzimaju dobar dio zasluge, nisu agresivne i neće vas "zakucati" pri naglijem pritisku papučice, a automobil će ipak sigurno i promptno zaustaviti. U Škodi kažu da Superbu takvo ponašanje omogućava serijska serijska multikolizijska kočnica, koja se prvi puta koristi u ovom modelu, a sprečava  da automobil nastavi vožnju nakon prvog sudara bez prethodnog kočenja i upravljanja.

 

150KS

imao je testni Superb 2.0 TDI

Integrirana je u sustav Electronic Stability Control (ESC) koji pak onemogućava zanošenje vozila u kritičnim situacijama u vožnji. Kod nabrajanja pluseva nemoguće je preskočiti i one "ženskastije" detalje. Dizajn prije svega. A on je sve samo ne ženskast. Glavni Škodin dizajner kaže da je "Superb putokaz za budućnost, novi jezik Škodina dizajna". Nadam se samo kako će i svi budući modeli govoriti tim istim jezikom. Jer dizajneri su stvarno pogodili "u sridu", Superb izvana izgleda muževno, ali profinjeno i, što je izuzetno važno, ne sliči ni na jedan drugi automobil. Da je tako dokazuje i rijeka znatiželjnih pogleda i upita gdje god sam se s njim pojavila.

Svi su o ovom automobilu željeli doznati više. Interijer je možda manje impresivan, ali treba pohvaliti njegovu nenapadnost i preferiranje klasike nauštrb bespotrebnog načičkavanja. Mogućnost odabira niza kombinacija ambijentalnog osvjetljenja detaljčić je koji, iako ne presudan, boravak u Superbu čini slađim. No, svatko tko je ikad želio otvoriti prtljažnik noseći u rukama istovremeno vrećice iz trgovine, dječja kolica, torbicu i, naravno ključeve automobila, do neba će cijeniti činjenicu da "gepek" možete otvoriti tek pokretnom noge ispod stražnjeg branika. Pitat ćete se ima li Superb uopće mana? Ja sam našla samo jednu. Sa sustavom Park Assist, koji bi automobil trebao parkirati poluautomatski, nisam našla zajednički jezik. I to je to. Zaključak? Od novog se Superba bilo zaista teško rastati. 

Testni 2.0 dizelaš

Jači, a štedljiviji

Novi Škoda Superb pokreću tri benzinska i tri dizelska motora. Spektar snage nove obitelji MQB agregata seže od 88 kW (120 KS) do 206 kW (280 KS). Testirali smo srednjeg dizelaša – model 2.0 TDI/110 kW (150 KS). U usporedbi s prethodnim modelom manja je potrošnja, veća snaga. Maksimalnu snagu dvolitarski turbo razvija između 3500 i 4000 o/min. Maksimalni okretni moment od 340 Nm na raspolaganju je između 1750 i 3000 o/min. Uz Style paket opreme cijena testnog modela s PDV-om i porezom oznosi 282.954,38 kuna.

Komfor bez premca

Dnevni boravak na kotačima

Škodini stručnjaci kažu da novi Superb svojom prostranošću i udobnošću postavlja nove standarde klase i tu su apsolutno u pravu. Svoju potpunu prostornu snagu novi Superb demonstrira u stražnjem dijelu vozila i u prtljažniku Stražnji slobodni prostor u području koljena je od čak 157 mm daleko je najbolja vrijednost u segmentu – gotovo dvostruko više od drugoplasiranog konkurenta.  Dodatno je povećan volumen prtljažnika novog Superba. 625 litara volumena (bez rezervne gume) znači punih 30 litara više nego do sada te predstavlja najbolju vrijednost u automobilskoj srednjoj klasi. Preklopi li se stražnja klupa, kapacitet prtljažnika će porasti na čak 1760 litara. Stražnja klupa se pri tome može praktično položiti iz prtljažnika pomoću opcijske tipke za deblokiranje.

Komentari (6)
Pogledajte sve

Jel stane veš mašina unutra?
bicikl?


300.000 kuna za jednu škodu…što god oni radili, to je i dalje škoda i bit će i dalje škoda.

previše, kupio bi automobil za 100 000, a 200 000 kuna bi uložio u dionice.

300.000 kuna za jednu škodu…što god oni radili, to je i dalje škoda i bit će i dalje škoda.

obicno na ovakvim člancima sa strane pise “sponzorirani članak” [emo_zacudjen]

New Report

Close