Neke industrije već ovise o suradnji s blogerima

Autor: Marta Duić , 04. studeni 2016. u 14:19
Foto: Thinkstock

Na konferenciji koja se u Zagrebu održava 10. studenoga premijerno biti prezentirano prvo hrvatsko istraživanje o blogerima i blogerskoj zajednici.

Diablog, točnije dijalog s blogerima prva je hrvatska konferencija o blogerima i blogerskoj zajednici, koja će se održati u Zagrebu, u prostoru HUBa385, 10. studenoga.

Ima ambiciju postati ključna platforma za izmjenu razmišljanja i stavova između blogera, agencija, medija i oglašivača, koji zajedno stvaraju specifičnu tržišnu komunikaciju bez koje je danas nezamislivo kreiranje uspješnih brend kampanja. Marina Čulić Fischer, direktorica programa Diabloga i izvršna partnerica u Dialog komunikacijama govori o ciljevima i planovima konferencije Diablog te komentira utjecaju blogera u Hrvatskoj te u kojim branšama su najutjecajniji.

Odakle ideja za pokretanje Diabloga?
Radim u komunikacijskoj industriji više od 20 godina i vodim jednu od najuspješnijih domaćih PR agencija, Dialog. Već neko vrijeme intenzivno se susrećemo sa sužavanjem medijskog prostora za naše kampanje s jedne strane, dok se s druge strane komunikacijski okvir u online zajednici konstantno širi. Klijenti danas praktički na dnevnoj bazi traže projekte koji uključuju blogere i influencere, a mi smo u situaciji da nemamo relevantne podatke na osnovu kojih bismo im mogli ponuditi kvalitetna komunikacijska rješenja. Zato smo prvo došli na ideju da napravimo istraživanje blogerske zajednice koje bi nam omogućilo da dođemo do tih podataka. Onda smo shvatili da u Hrvatskoj ne postoji ni relevantna baza podataka o blogerima, koju smo, kako bismo proveli istraživanje, morali iskreirati praktički od nule. Nakon što smo ju postavili i proveli istraživanje, shvatili smo da u rukama imamo vrlo vrijedne podatke koji zaslužuju prezentaciju. Tako je nastala ideja o prvoj hrvatskoj konferenciji o blogerima i blogerskoj zajednici, Diablogu.

Koji su konkretni ciljevi konferencije? 
Cilj konferencije je potaknuti dijalog između svih relevantnih čimbenika komunikacije koja se tiče blogera i blogerske zajednice – oglašivača, medija, agencija i samih blogera, te da na osnovu tog dijaloga stvorimo okvir za unapređenje komunikacije, odnosno suradnje s blogerima u Hrvatskoj.

Iz vaše perspektive, koliko blogeri mogu utjecati na percepciju javnosti o određenom proizvodu? Imate li neki primjer kod nas u Hrvatskoj?
Mislim da blogeri, YouTuberi i influenceri mogu jako utjecati na percepciju javnosti o proizvodima, brendovima, kompanijama i pojedincima, pa čak i političkim strankama. Primjerice, relativno nepoznati švedski brend Foreo u Hrvatskoj lansiran je upravo kroz suradnju s blogerima, već etablirana Nivea suradnjom s blogerima značajno je svoju komunikaciju približila mlađoj publici, a Adidas je u Hrvatskoj jedan od najboljih primjera pravilnog sparivanja brenda i blogera, odnosno influencera, koji značajno utječe na percepciju brenda – upravo onako kako su to unutar kompanije zacrtali u dugoročnoj viziji razvoja brenda.

U kojim branšama to najviše uspijeva?
Kozmetika i moda danas su upravo ovisni o suradnjama s blogerima i blogerskom zajednicom, na koju se u velikoj mjeri oslanjaju i industrija hrane i pića, turizam, tehnološke kompanije, retail…

Na konferenciji će premijerno biti prezentirano prvo hrvatsko istraživanje o blogerima i blogerskoj zajednici s naglaskom na područja lifestyle i gastro. Možete li izdvojiti neke od osnovnih podataka iz tog istraživanja i odakle ideja za samim istraživanjem?
Zasad vam mogu otkriti tri podatka – prvo, većina hrvatskih blogera su žene, čak 91 posto. Drugo, najveći postotak blogera, njih 56 posto ima između 25 i 30 godina i treće – čak 43 posto blogera stalno je zaposleno. Mislim da ovi podaci značajno mijenjaju percepciju o blogerima kao mladim, nezaposlenim ljudima koji se tim poslom bave iz hobija. Sigurno je da najuspješniji među njima svoj posao doživljavaju vrlo ozbiljno i kontinuirano u njega ulažu.

Koja su vaša očekivanja od konferencije?
Interes za Diablog premašio je sva naša očekivanja. Unutar tri dana od objave registracija, praktički bez ikakve promocije, popunili smo kapacitet velike dvorane u prostoru HUB385, gdje će se konferencija održati. Žao nam je što ne možemo primiti više ljudi. Nadam se da će sudionici sa sobom nakon konferencije ponijeti inspiraciju da svoj posao rade još bolje, ideje za neke nove stvari koje mogu implementirati i novi kontakti koje će na konferenciji ostvariti. Nadam se da će konferencija i komunikacija oko nje u širem kontekstu doprinijeti razvoju hrvatske blogerske scene.

Planovi za razvoj konferencije?
Već planiramo Diablog02 za 2017. godinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close