Eno entuzijasti vinskim manifestacijama brendiraju Hrvatsku

Vinart Grand Tasting poslovni je sajam prilagođen vinarima i poslovnim posjetiteljima odnosno kupcima, ugostiteljima i trgovcima Vinart Grand Tasting poslovni je sajam prilagođen vinarima i poslovnim posjetiteljima odnosno kupcima, ugostiteljima i trgovcima

Vinistra, Wine & Walk, Vinart Grand Tasting, Vinocom i Urbanovo dokazuju da organizatori festivala za ljubitelje vina ne miruju, već kontinuirano uvode nove koncepte promocije.

Hrvatski vinari godinama rade na kvaliteti i jačanju vlastitih brendova, stoga ne čudi i da brojni vinski festivali i manifestacije privlače tisuće posjetitelja koji s organizatorima pomažu brendiranju hrvatske kao zemlje vina. Naravno, organizatori festivala diljem zemlje, od Međimurja, Istre pa do Zagreba i Kutjeva ne miruju, već uvode nove koncepte, povećavaju broj izlagača te posjetiteljima nude profesionalne edukacije i eno-gastro doživljaje.

Klaster Sjeverozapadne Istre, kojeg čine turističke zajednice Umaga, Novigrada, Brtonigle i Buja te turističke kompanije Plava Laguna i Aminess hotels & campsites, razvio je niz turističkih proizvoda kojima obogaćuje svoju ponudu,a jedan od njih je i i vinski festival Wine and Walk. Kako kažu, željeli su osmisliti manifestaciju koja će u predsezoni gostima omogućiti jedinstveni doživljaj kroz degustaciju autohtonih delicija.

Šetnja vinogradima
Tako je 2015. godine nastao prvi Wine & Walk, koji sudionicima omogućuje šetnje kroz vinograde i maslinike uz degustaciju najboljih vina s područja sjeverozapadne Istre. Već prve godine održavanja Istria Wine & Walka, kotizacije su bile rasprodane u samo nekoliko dana, stoga su se odlučili nastaviti u istom smjeru. Uz domaću publiku, najveći broj posjetitelja dolazi iz Slovenije, Italije, Austrije i Njemačke, ali i iz drugih zemalja primjerice na Wine & Walku by the Sea održanom u rujnu, imali su sudionike iz Engleske, Kanade, Poljske, Finske, Norveške i Armenije. "Kada je svibanjski, glavni i prvi Istria Wine & Walk stigao do maksimalnog broja od 600 sudionika, nismo se odlučili za klasičan korak tj. povećanje same manifestacije već smo odlučili kreirati novo, ali slično događanje.

Tako se 2017. godine u jesenskom terminu održao prvi Wine & Walk by the Sea koji je također bio rasprodan u rekordnom roku. Koncept je isti, staza nešto kraća i lakša, hoda se uz more kroz vinograde i maslinike novigradskog područja, a degustacijski dio se bazira na morskoj ponudi i lakšim vinima. Uvođenjem lakše staze omogućili smo sudjelovanje obiteljima s djecom te starijim osobama", kažu organizatori. Ubrzo su posjetiteljima ponudili slatku varijantu te se prošlog travnja održao prvi Sweet Wine & Walk.

Manifestacija se održala na području Momjana, poznatom po muškatu, a staza duga sedam kilometara vodila je sudionike kroz podrume i vinarije gdje su se, osim muškata, degustirale i tradicionalne slatke delicije. Sva tri istarska Wine & Walk eventa prošle su godine bila maksimalno popunjena, na Sweet Wine & Walku bilo je 350 sudionika, na Istria Wine & Walku 650 sudionika, dok je na Wine & Walk by the Sea sudjelovalo 500 sudionika.

"Možemo reći da ove tri vinske manifestacije 'prošetaju' po vinogradima sjeverozapadne Istre 1500 vinskih i gourmet entuzijasta. Imamo u planu za sljedeću godinu posebna iznenađenja za svaki vinski pohod i na tome radimo već sada", otkrili su organizatori ove originalne manifestacije koja slavi istarska vina.  Iz udruge Vinistra koja organizira i istoimeni vinski festival u Poreču ističu kako je festival zaslužan da je istarsko vino od neprepoznatljivog proizvoda postalo brend. Uz to, istarski vinari imaju proizvod svjetskog glasa, njihove vinarije atraktivna su turistička odredišta, a vino je uz gastronomiju, među prva tri motiva dolaska turista u Istru.

Od skromnog početka do buma
"Sve je to počelo prije 26 godina samo nekoliko mjeseci od nastanka imena Vinistra. Tada je u ŠRC Veli Jože skromno otvorena prva mala izložba vina, koja je tijekom godina prerasla u najznačajniju vinsku manifestaciju u regiji, a od 2009. održava se u Žatiki, najvećoj sportskoj dvorani u Istri. Tih devedesetih kada su počinjali neki od najpoznatijih istarskih vinara nije se niti moglo slutiti u kojem će se smjeru razvijati priča o istarskom vinu", kažu iz Vinistre.

Paralelno s osnutkom Udruge i organizacijom izložbe vina pokrenut je sommelier klub, niz edukacija za vinare i turističke djelatnike, a iz godine u godinu rastao je broj radionica, uveli su i okrugle stolove, stručne skupove, pozivaju se poznati vinski kritičari i sommelieri. Prije 11 godina prvi put je organizirano međunarodno natjecanje Svijeta malvazija na koje se lani prijavilo rekordnih 270 uzoraka malvazija iz sedam zemalja, 312 uzoraka ostalih vina te 28 uzoraka jakih alkoholnih pića te 17 uzoraka ulja - ukupno 627 uzoraka.

"Više od 130 izlagača, vrhunska vina u kojima uživaju vinoljupci, hrana, degustacijske radionice, zabavni program i kao točka na i gostovanje globalne zvijezde vinskog svijeta - provjereni je koncept koji svakog svibnja u Istru privuče vinoljupce iz čitave regije. Za ovu najdugovječniju hrvatsku vinsku manifestaciju interes ne jenjava", kažu iz Vinistre. Vinistra bi brojem izlagača i dalje rasla, no kapaciteti dvorane to ne dozvoljavaju. Na prvoj Vinistri sudjelovalo je 20 izlagača, a na ocjenjivanje vina prijavljeno je 124 uzoraka vina.

Raste i broj turista
U prosjeku posljednjih godina Vinistru posjeti oko 12 tisuća posjetitelja, a tijekom tri dana manifestacije Poreč postaje centar Hrvatske i vrvi od turista kao u špici sezone te u prosjeku u vikendu održavanja Vinistre broj turista poraste za 20-ak posto. Osim domaćih ljubitelja u porečkoj dvorani Žatika čuje se talijanski, njemački, slovenski, engleski.

Enološka oaza županije
Festival graševine kutjevačku vinsko turistička manifestacija organizira udruga Kutjevački vinari. Interes za festivalom iz godine u godinu raste, a u posjetiteljima nude i edukativne i zabavne sadržaje na Trgu graševine, degustacije do 40 izlagača, uglavnom vinara i proizvođača suhomesnatih proizvoda, medara, proizvođača pekmeza, rukotvorina.

Manifestacija okuplja brojne posjetitelje iz cijele Hrvatske, ali i susjednih zemalja te dvodnevna događanja posjeti između 3000 - 5000 posjetitelja. "Cilj nam je brendiranje vinogorja, osobito graševine kao sorte koja na našem vinogorju polučuje izuzetnu kvalitetu. Značaj kutjevačke graševine je nemjerljiv za ovaj kraj, a događanje ovog tipa dodatno utvrđuje značaj koji joj kroz povijest pripada. Zlatno grožđe i baršunasta vinova loza postali su od davnih vremena simbol ovog kraja, a Kutjevo se zasluženo pozicioniralo kao najpoznatija enološka oaza županije", kaže Ivan Grgić, predsjednik udruge Kutjevački vinari.

Za profesionalce
Drugačiji koncept vinskog festivala, Vinart Grand Tasting publici je ponudio Saša Špiranec, a cilj kojim se vodio je bio napraviti poslovni sajam prilagođen dvjema stranama - vinarima i poslovnim posjetiteljima odnosno kupcima, ugostiteljima i trgovcima.

"Za poslovne posjetitelje napravljena je predselekcija vinarija po kvaliteti u različitim cjenovnim rangovima kako bi lakše izabrali vina za svoju ponudu, ulaz na festival im je besplatan, a na raspolaganju im je 20 radionica, gdje mogu pobliže, uz stručno vodstvo, upoznati primjerice asortiman vina jedne vinarije, različite stilove i potencijal sorte, ili vertikalu vina određene vinarije koja je najbolji pokazatelj kontinuiranosti kvalitete", objašnjavaju organizatori.

S druge strane, vinarima je omogućeno predstavljanje u ambijentu galerije Lauba, uz limitirani broj izlagača kako se ne bi stvorila gužva, i uniformni izgled izlagačkih stolova kako bi svi dobili jednaku pažnju posjetitelja. Također, termin festivala je izabran u vrijeme kada su mlada vina gotova i spremna za predstavljanje, te vrijeme kada su restorateri na obali zatvoreni i u procesu sastavljanja novih vinskih karata i pripreme za sezonu. 

Pop-up vinoteka
"Ne smijemo zanemariti i privatne posjetitelje čiji se broj i zainteresiranost povećavaju iz godine u godinu i zbog kojih hrvatska vinska scena toliko i raste. Za njih od prve godine postavljamo Pop-Up Vinoteku gdje, uz vaučer koji dobivaju uz ulaznicu, mogu nadopuniti svoje osobne arhive etiketama predstavljenim na sajmu. Iz godine u godinu raste interes za manifestaciju, kod posjetitelja koji su prepoznali vrijednost koju dobivaju, zatim kod vinara koji žele izlagati, te kod raznih poduzeća koja nam se žele priključiti i postati nam partner. Manifestacija raste u smislu uvođenja raznih novosti i obogaćivanja programa, primjerice za sljedeće izdanje pripremamo Vinart Petite Tasting", otkrivaju organizatori. Iako, rastu prema broju posjetitelja, broj izlagača se ne mijenja jer ne žele stvarati gužvu i izgubiti poslovnu atmosferu.

Broj posjetitelja na sajmu bude nešto veći od dvije i pol tisuće, a kroz dane radionica uoči sajma procirkulira još više od tisuću posjetitelja. Osim posjetitelja iz cijele Hrvatske, najviše je posjetitelja iz regije. Vinocom koji se održava krajem studenog u zagrebačkom hotelu Esplanade prošle je godine imao 13.izdanje.  "Cilj manifestacije je promocija hrvatskih vina i hrane. Početak je 2006. godina, i ideja je došla od sličnih festivala koji se događaju u Europi. Festival je kroz godine rastao i po broju izlagača i posjetilaca", objašnjava Ivan Dropuljić, direktor festivala.

Na početku su imali 70 izlagača, a sada ih je preko 300, dok je broj posjetilaca od početnih 500 narastao na 8000 u dva dana festivala. Urbanovo, dan zaštitnika vinograda i vinara u Međimurju se obilježava istoimenim festivalom. Sve je počelo prije 19 godina u malom selu Sveti Urban s ciljem približavanja vrhunskih vina potrošačima, a ove će godine obilježiti 20. godišnjicu Urbanovog. U početku je to više bila manifestacija lokalnog karaktera, dok je danas nacionalnog karaktera koja surađuje s drugim vinskim regijama, a okuplja i strane izlagače iz Slovenije, Austrije i Mađarske.

Danas su u dvorani smještene 24 obiteljske vinarije, dok ih je u početku bilo desetak. Prošle je godine predstavljen i novi koncept manifestacije Urbanovo - za novu generaciju vinskih hedonista, promijenjen je i prezentiran novi izgled dvorane te je kroz novi vizualni identitet želja bila promovirati ljepote Međimurja. Osim domaćih gostiju, manifestaciju posjećuju gosti iz susjednih zemalja, Slovenije i Austrije. "Uz to, više se pažnje posvetilo i brendiranju same destinacije, a sav uloženi trud prepoznali su brojni posjetitelji, u prvom redu profesionalci, ugostitelji i sommelieri, ali i vinski entuzijasti. Samu manifestaciju Festival pušipela posjeti oko 2000 zaljubljenika u vino s tendencijom rasta. Manifestaciju Urbanovo, s otvorenim podrumima i vinskim balom posjeti oko 10000 posjetitelja", pohvalio se David Štampar, predsjednik udruge Hortus Croatiae koja organizira festival. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve