Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Strategija bez jasne vizije

Autor: Vladimir Nišević
09. veljača 2014. u 22:00
Podijeli članak —

Strategija razvoja hrvatske industrije do 2020. dokument je u kojem piše sve ono što se znalo i prije.

Hrvatskoj nedostaje vizija, a ne strategija, izjavio je ekonomski analitičar Damir Novotny prilikom predstavljanja strateškog dokumenta o razvoju hrvatske industrije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Strategija razvoja hrvatske industrije do 2020. godine, dokument koji predviđa rast zaposlenosti i industrijske proizvodnje te bi trebao biti osnova ne samo za razvoj države i društva već i povlačenje sredstava iz europskih fondova tako je s godinu i pol dana zakašnjenja predstavljen široj javnosti. Nažalost, ono što javnosti nije predstavljeno je vizija koja bi trebala pratiti taj dokument, a koja bi na jednostavan i lako razumljiv način rekla "zbog toga i toga" od ove godine zaposlenost će se povećavati za 85.000 radnih mjesta, a industrijska proizvodnja rasti 2,85 posto. Na ovaj način poduzetnička, a i šira javnost dobila je na uvid podeblji dokument u kojem kako se čini piše sve ono što se znalo i prije.

Hrvatskoj nedostaje vizija, a ne strategija, izjavio je ekonomski analitičar Damir Novotny prilikom predstavljanja strateškog dokumenta o razvoju hrvatske industrije.

Strategija razvoja hrvatske industrije do 2020. godine, dokument koji predviđa rast zaposlenosti i industrijske proizvodnje te bi trebao biti osnova ne samo za razvoj države i društva već i povlačenje sredstava iz europskih fondova tako je s godinu i pol dana zakašnjenja predstavljen široj javnosti. Nažalost, ono što javnosti nije predstavljeno je vizija koja bi trebala pratiti taj dokument, a koja bi na jednostavan i lako razumljiv način rekla "zbog toga i toga" od ove godine zaposlenost će se povećavati za 85.000 radnih mjesta, a industrijska proizvodnja rasti 2,85 posto. Na ovaj način poduzetnička, a i šira javnost dobila je na uvid podeblji dokument u kojem kako se čini piše sve ono što se znalo i prije.

Glavni pokretači su farmacija, ICT itd., zakonski i investicijski okvir je loš i treba ga popraviti, prehrambena i drvna industrija također su važne… Niz floskula, ovaj put potkrijepljen statističkim podacima. Kao papir koji od svake članice zahtijeva EU, hrvatska industrijska strategija jasan je i zadovoljavajući dokument. Kao put k izlasku iz krize – države u kojoj je 380.000 nezaposlenih – strategija je tek još jedan u nizu predizbornih programa. Zašto? Prije svega zato što se sve što u njoj piše kada su u pitanju potpore, porezna politika, privlačenje investicija moglo pokrenuti i učiniti i bez nje. U Hrvatskoj više nitko ne očekuje krilaticu "Yes, we can", ali činjenično građani i poduzetnici očekuju jasnu viziju razvoja. Ona ne piše na papiru, ona dolazi kroz hrabre političke poteze koji stvaraju jasan okvir za razvoj, pa makar to značilo i gubitak idućih izbora. Za tako nešto mogli bi čekati i puno duže od godinu i pol dana.

Autor: Vladimir Nišević
09. veljača 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close