Kineski div u sektoru internetske trgovine JD.com objavio je da će uložiti 22 milijarde juana (3,12 milijardi dolara) u stambeno zbrinjavanje dostavljača, u uvjetima intenzivnog natjecanja na tržištu maloprodaje s brzom dostavom.
JD.com već je radnicima osigurao 28 tisuća stanova, prema današnjoj objavi na društvenoj mreži WeChat, a u idućih pet godina namjeravaju ih osigurati još 150 tisuća, tvrde.
Konkurent u segmentu dostave hrane Meituan objavio je pak u studenom da će tijekom idućih pet godina uložiti 10 milijardi juana u proširivanje sustava socijalnog osiguranja za svoje dostavljače.
Kineski maloprodajni divovi JD.com, Meituan i Alibaba vode u ovoj godini žestoku borbu za tržišni udio u sektoru maloprodaje s dostavom robe unutar sat vremena.
Žestoka konkurencija nagnala je kompanije da ulažu milijarde dolara u subvencije i popuste za potrošače, što im je smanjilo marže i privuklo pozornost regulatora.
Vlasti su u takvim uvjetima pozvale na razgovor Meituan, JD.com i Alibabu i poručile im da primire nadmetanje na “racionalnu” razinu.
Dostavljači su pak pod ogromnom pritiskom. Procjenjuje se da u Kini oko 12 milijuna radnika u prepoznatljivim šarenim odorama na biciklima isporučuje kupcima široku paletu proizvoda, od hrane do mobitela.
Njihova teška pozicija privukla je u proteklim godinama pozornost kineske javnosti kroz filmove, memoare i objave na društvenim mrežama, a kompanije su na kritike građana odgovorile obećanjima o boljem socijalnom osiguranju za dostavljače, a neke su izmijenile i poticaje pa vozačima sada isplaćuju nagrade za brzu dostavu, umjesto kazni za kašnjenje.
Meituan već provodi program subvencioniranih “stanova za dostavljače” u gradovima poput Pekinga, Shenzhena i Chongqinga, nudeći im cjenovno prihvatljiv, siguran i subvencioniran smještaj, sa stanarinama u nekim dijelovima Pekinga od tek pola tržišnog iznosa, navodi Reuters.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu