Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Ovo su lekcije o vodstvu koje možete naučiti od legendarnog Kuma

Autor: Poslovni.hr
05. travanj 2012. u 13:05
Podijeli članak —

Što je zajedničko top menadžerima u stvarnom svijetu i središnjem liku fikcionalne mafijaške obitelji iz kultne trilogije filma Kum? Justin Moore, osnivač kompanije Axcinet, tvrdi da postoji puno stvari između kojih bismo mogli povući paralelu. Piše fastcompany.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Moore je poduzetnik koji se bave savjetovanjem i poslovni je anđel (omogućava mladim poduzetnicima uvjete za rast i razvoj). Trenutno je na čelu kompanije Axcient, tvrtke koja nudi uslugu backupa izgubljenih podataka te pružanje pomoći malim i srednjim poduzećima koja se suočavaju s poslovnim problemima. Danas, Axcient štiti više od dvije milijarde datoteka i aplikacija za tvrtke diljem Sjeverne Amerike.

Što je zajedničko top menadžerima u stvarnom svijetu i središnjem liku fikcionalne mafijaške obitelji iz kultne trilogije filma Kum? Justin Moore, osnivač kompanije Axcinet, tvrdi da postoji puno stvari između kojih bismo mogli povući paralelu. Piše fastcompany.

Moore je poduzetnik koji se bave savjetovanjem i poslovni je anđel (omogućava mladim poduzetnicima uvjete za rast i razvoj). Trenutno je na čelu kompanije Axcient, tvrtke koja nudi uslugu backupa izgubljenih podataka te pružanje pomoći malim i srednjim poduzećima koja se suočavaju s poslovnim problemima. Danas, Axcient štiti više od dvije milijarde datoteka i aplikacija za tvrtke diljem Sjeverne Amerike.

No gore spomenuti poduzetnik nas je zaintrigirao zbog nečeg drugog. Naime, Moore je nedavno izjavio kako poduke za uspješno vodstvo možemo izvući iz njegovog najdražeg filma. Pitate se koji je to film koji će vas naučiti kako uspjeti?

Radi se, ni više ni manje, nego o kultnom Kumu (The Godfather) kojeg je režirao slavni talijanski redatelj, Francis Ford Coppola.

Moore smatra kako je Kum jedan od najboljih filmova ikad, a nedavno ga je imao prilike ponovno pogledati prilikom obilježavanja 40. godišnjice od njegove prve premijere. Rekao je kako je sada, kad je nakon 10 godina ponovno pogledao film, shvatio neke važne lekcije koje današnji biznismeni mogu izvući iz tog legendarnog filma.

Istaknuo je da ne potiče mafiju ni organizirani kriminal, no postoje neke ključne teme u filmu na koje bi svaki top-menadžer morao obratiti pažnju. Smatra kako Kum nudi neke vrijedne savjete o funkcioniranju zajednice i izgradnji tima, donošenju teških odluka i ostvarivanju ciljeva, ne zanemarujući pritom obitelj i prijatelje.

U nastavku vam donosimo pet najvažnijih lekcija koje je Moore zamjetio i koje biste morali usvojiti ukoliko želite biti uspješan vođa:

1. Izgradnja snažne i utjecajne zajednice

“Jednog dana, a taj dan možda nikad neće doći, trebat ću te da mi učiniš uslugu.” Vito Corleone.

Kultnog je Corleonea utjelovio slavni Marlon Brando, a gore navedeni citat ilustrira kako kreirati lojalnu zajednicu koju čine ljudi kojima ste pomogli. Moore smatra da bi poduzetnici trebali favorizirati ključne ljude te im pomagati u rješavanju problema kako bi stvorili široku mrežu poznanstva te time stekli značajan utjecaj. Vito Corleone izgradio je oko sebe lojalni krug ljudi koji mu je, zbog usluga koje im je napravio, uvijek stajao na raspolaganju.

Izgradnja strateških partnerstva omogućava kompanijama da budu uspješne te da se hrabro suoče sa tržišnim izazovima.

“Kao izvršni direktor kompanije, smatram da je dio mog posla stvaranje čvrstih veza, umrežavanje…a izgradnja partnerstva kroz neko vrijeme rezultira povjerenjem i uzajamnom koristi”, napominje Moore te spominje primjer vlastite tvrtke koja je takva partnerstva izgradila sa HP-om i sličnim kompanijama što im je donijelo brojne benefite.

2. Poticanje odgovornog ponašanja

“Što nije u redu sa tobom? Tvoj je mozak premekan.” Vito Corleone

Ovaj nas citat želi podučiti kako je važno biti čvrst kad je to potrebno, odnosno ostati hladnokrvan u određenim situacijama. Moore je primjetio kako su neprijatelji pokušavali ubiti Corleonea čim su uvidjeli neku njegovu slabost ili bespomoćnost. U većini slučajeva to se desilo zbog nesposobnosti njegovog tima, tvrdi on.

U biznisu odgovornost ne možete, i ne smijete, postići naručivanjem ubojstava i slanjem prijetećih upozorenja. Ali pouka je sljedeća: da biste uspjeli, morate biti čvrsti i dosljedno stremiti ka ciljevima koje ste naumili ostvariti. To ne znači da možete odbaciti strpljenje i razumijevanje, već da se riješite svih onih ljudi i proizvoda koji su niskoproduktivni i koji cijelu kompanije vode prema dnu. Vi ste odgovorni za ponašanje zaposlenika i to zahtijeva donošenje čvrstih i razumnih odluka, ističe Moore.

3. Zanemarivanje emocija

“Ovo nije osobno, Sony. Strogo je poslovno.” Michael Corleone

Većina ljudi ne želi prihvatiti surovu činjenicu da u biznisu postoje dobitnici i gubitnici. Kad je Sony reagirao emocinalno i impulzivno, bio je izbačen iz tima. Isto tako je i u svijetu biznisa. Ukoliko ne iskoristite priliku da izbacite svoje konkurente, oni će izbaciti vas. Nema tu puno filozofije. Jer svi streme ka istom, a pobjednik je najčešće samo jedan. Brutalno, ali istinitno. Moore ističe kako pritom ne smijete zanemariti pravila odgovornog i moralnog ponašanja no odluke se ne bi trebale donositi na emocionalnim temeljima jer takve odluke najčešće rezultiraju neuspjehom.

Da biste bili uspješni, zanemarite emocije i svoj ego, savjetuje Moore. Osim toga, važno je igrati na pobjedu i uvijek biti korak ispred konkurencije.

“Radite svoj posao s integritetom i poštujte konkurente, ali nemojte propustiti prilike koje vam omogućuju eliminaciju konkurencije.”

4. Odlučnost

Većina ljudi na film gleda s pomiješanim emocijama šoka i poštovanja. Šok se javlja zbog hladnokrvnosti s kojom Corleone eliminira članove svoje obitelji, dok je poštovanje zbog odlučnosti i hrabrosti koju posjeduje prilikom donošenja odluka. Corleone točno zna što želi, odlučan je u svim svojim naumima, a sve je ciljeve ostvario kroz nepokolebljivo vodstvo.

Dakle, ne želimo reći da cilj opravdava sredstvo i da je dozvoljeno gaziti preko leševa samo radi ostvarenja cilja. Važno je biti odlučan i dosljedan u ostvarivanju svojih ciljeva a prilikom donošenja odluka nemojte si dopustiti oklijevanje jer to najčešće vodi ka propuštenim prilikama.

5. Provodite vrijeme sa obitelji

“Provodiš li vrijeme sa svojim obitelji? Jer muškarac koji zanemaruje svoju obitelj nije pravi muškarac.” Vito Corleone

Ne možete biti uspješan vođa, rješavati kreativne probleme i donositi kvalitetne odluka ukoliko nemate kontakt sa ljudima. I to onima koji se ne tiču posla, dakle, sa vašim najmilijima. Moore smatra kako mu upravo druženje sa prijateljima i obitelji te njihova potpora daje snagu da se hrabro suočava sa problemima koje susreće u svakodnevnom poslovanju. Oni su ti koji ga potiču da ide naprijed i da nikad ne posustane, i smatra kako bez njihove podrške uspjeh ne bi bio moguć.

(pd)

Autor: Poslovni.hr
05. travanj 2012. u 13:05
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Pa završava tragično da tragičnije i bolnije ne može, sad ako je to cijena uspjeha na taj način, tko voli nek izvoli. Kum je inače izvrstan film u tom žanru, kod nas to već primjenjeno od devedesetih naovamo. Jednom se kumu sudi, on se pravi blesav, ostala je je još jedna kumica pa da vidimo kaj bu.

…lijep prilog,pohvaljujem…

…a kako ono kum završava? [rolleyes]

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close