Tri godine ranije od uobičajenog rasporeda izbornih ciklusa ekonomski analitičari željno iščekuju predizborne programe stranaka u području gospodarstva. Pera su naoštrena, a instrumentarij spreman za detaljno raščlanjivanje vizija kako će najveće stranke osigurati da "narodu bude bolje", kako se to pojednostavljeno kaže. Jer, u suštini, predizborni ekonomski programi i jesu upravo to: često nepovezana masa lijepih želja, bez jasne teorijske podloge, sa samo jednim ciljem: da slučajnog i – bitno je reći – naivnog čitača ispune optimizmom i vjerom u bolje sutra ako pokloni svoj glas baš toj političkoj opciji.
Tek modni dodatak
Kažemo slučajnog čitača, jer u većini slučajeva upravo je to publika ekonomskih predizbornih programa. Njih pročita tek poneki birač, eventualno netko i shvati što je to pisac želio reći, ali u pravilu ekonomski program nije štivo koje će zapaliti mase. Znaju to vrlo dobro i hrvatske stranke, za koje je ekonomski program tek dio folklora, modni dodatak koji mora imati svaka ozbiljna stranka ako želi izaći za izbore. Ekonomskim se programom, naime, ne dobivaju izbori, koliko god to čudno zvučalo u zemlji u kojoj je kriza gotovo stalna pojava. A posebno se kampanjom temeljenom na gospodarstvu neće dobiti ovogodišnji izbori, koje će obilježiti oštra podjela biračkog tijela na dva bloka, uz jedinu motivaciju izlaska na birališta, a to je da ona druga strana ne dođe na vlast.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu