Kad su prošlog tjedna s naslovnica novina vrisnule vijesti da banke po novom moraju informirati klijenta prije dizanja kredita i/ili uplate štednje, čovjek bi pomislio: Konačno, pristojna zaštita potrošača, i k tome bankovnih klijenata! Točno? Pa, i ne baš…
Od lipnja bankovni službenici imat će niz novih regulatornih razloga hvatati se za kosu. Svojoj normi kredita, štednje i ostalih "proizvoda" koju hrle ispuniti da zadovolje nadređene, a oni potom svoje, morat će ugurati i informiranje komitenta prije potpisivanja ugovaranja. Istini za volju, banke su i dosad bile dužne pružati bazične informacije, no ubuduće se ta lepeza značajno širi, a striktno propisane informacije na obrascima potom se proslijeđuju Hrvatskoj narodnoj banci. Tako ubuduće banka mora plastično pokazati što je kamatna stopa, kako se računa (znate li razliku između relativnog i konformnog obračuna?), razdoblje obračuna, uvjeti pod kojim se može mijenjati…
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu