Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Markantan prostran karavan sa odličnim štedljivim dizelašem

Autor: Mladen Milčić/VL
23. srpanj 2025. u 11:18
Podijeli članak —
Foto: Mladen Milčić / VL

Očekivano, Passat je vrlo dinamičan u vožnji, na autocesti, kao i na zavojitoj cesti, uz odličnu udobnost.

Volkswagen Passat desetljećima je u Hrvatskoj prepoznat kao najpopularnija poslovna limuzina, no u devetoj generaciji na europsko tržište stigao je samo u karavanskoj izvedbi. Zbog čega? Vrlo jednostavno, u Zapadnoj Europi je već dulje vrijeme na Passat Variant (karavanska izvedba) otpadala glavnina prodaje Passata, a u nekim državama čak i 90 posto prodanih Passata bili su karavani, stoga je to poslovna odluka Volkswagena. Na našem je tržištu, pak, Passat bio tradicionalno popularniji u limuzinskoj verziji, pa se nameće pitanje može li novi Passat koji je dostupan samo u karavanskoj izvedbi “preživjeti” kao jedan od popularnijih izbora poslovnog automobila kod hrvatskih kupaca naklonjenijih limuzinama?


Na ruku mu ide činjenica da klasičnih poslovnih limuzina D segmenta danas gotovo da i nema u ponudi. Osim njemačkoj premium trojca Mercedesa, BMW-a i Audija, ponuda poslovnih limuzina/karavana D segmenta je sve manja, budući da su SUV modeli sve popularniji. Tu se ističu prednosti klasičnih nepovišenih automobila u smislu bolje udobnosti i komfora na dužim putovanjima te boljih voznih svojstava u odnosu na povišene SUV automobile. Karavani, pak, nude vozna svojstva i udobnost limuzina, ali i još bolju prostranost prtljažnika. Idealno za poslovna putovanja, ali i obiteljske potrebe pa zaista možemo reći da je novi VW Passat dva automobila u jednom – vozilo poslovne klase i obiteljski automobil.

Passat, koji je na tržištu od 1973. je i dalje jedan od najbitnijih VW automobila, uz Tiguan i Polo, globalno i najprodavaniji.



Nova generacija je najprostranija dosad. Dužinom se približio pet metara, točno 491,7 cm, čak 20 cm duži od prethodnika, uz međuosovinski razmak od 284,1 cm (+ 5 cm), postao je prava krstarica i sasvim se približio višoj srednjoj klasi automobila. Uz dinamičnije proporcije i zaobljenije linije Passat je sada mnogo aerodinamičniji pa je otpor zraka osjetno smanjen, s 0,31 na 0,25. I prtljažnik je sada prostraniji i prima čak 690 litara (+40 l), odnosno maksimalno 1920 l (+140 l). Dakle, u prtljažnik zaista stane sve što vam je potrebno od prtljage za višednevna poslovna putovanja, ali i obiteljska ljetovanja.
No, nije se samo dimenzijama Passat približio višoj klasi, već i kvalitetom izrade te tehničkim i inženjerskim inovacijama. Vidi se to i osjeti već prvim sjedanjem za upravljač novog Passata gdje vozača dočekuju novi krajolik kokpita s intuitivno upravljanim infotainment sustavom, visoka kvaliteta materijala, površina i završne izrade te nova sjedala ergoActive2 s pneumatskom funkcijom masaže s 10 komora. I upravo smo na testu imali model opremljen masažnim sjedalima i možemo reći da je ta funkcija odlična za opuštanje, pogotovo na duljim putovanjima.

Novi Passat dolazi i uz novu generaciju IQ.LIGHT LED matrix glavna svjeta (u našem testnom modelu dio standardne opreme) koja su opremljena novim snažnim dugim svjetlom sa značajno većim dosegom osvjetljenja.

Testni primjerak, 2,0 TDI DSG R-Line, stigao je u atraktivnoj potpuno crnoj boji. Dakle, ne samo posebnoj Grenadilla Black metalik crnom laku karoserije, već je i sve ostalo izuzev crvene vodoravne trake straga u crnoj boji. Dio je to doplatnog paketa ‘Black Style’ donosi laminirana sigurnosna stakla na vratima i dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo. Tu su i crni uzdužni krovni nosači, crne dekorativne lajsne oko bočnih prozora te kućišta vanjskih osvrtnih zrcala u crnoj boji.



Kokpit je digitaliziran, uz novu virtualnu instrumentnu ploču dijagonale 26 cm, dok središnji dodirni zaslon u standardnoj opremi ima dijagonalu od 12,9 inča, a u boljim razinama opreme 15 inča. Ekrani su visoke razlučivosti, a softver se temelji na novoj operativnoj platformi MIB4. Radi brzo, sve je jasno i pregledno te se brzo dolazi do željene funkcije. U tome vozaču i putnicima pomaže glasovna asistentica IDA, a tu je i napredna funkcija ChatGPT. High-tech osjećaj za volanom dodatno naglašava mala ručica automatskog mjenjača koja više nije na središnjem dijelu već se nalazi iza volana, kao u Volkswagenovim ID modelima.
Sve u svemu, vrlo ugodno okružje za putovanje, uz obilje prostora na prednjim sjedalima, kao i direktorska prostranost straga. Primjerice, zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, na primjer, maksimalni prostor za noge povećan je za 50 mm na ukupno 947 mm. A u testnom primjerku, vanjski dojam se prenio u kabinu uz Soul-Black crnu boju uređenjena interijera.

Očekivano, Passat je vrlo dinamičan u vožnji, na autocesti, kao i na zavojitoj cesti, uz odličnu udobnost. VW inženjeri obavili su mnoge prilagodbe voznog postroja što se itekako osjeti u dinamičnoj vožnji i u smislu udobnosti, a novost je elektronička aktivna kontrola amortizera koja kontinuirano reagira na uvjete na cesti i situaciju u vožnji te uzima u obzir parametre kao što su upravljanje, kočenje i ubrzanje. Idealno prigušenje izračunava se za svaki kotač i prilagođava se pomoću amortizera unutar djelića sekunde.
Komforu vožnje svakako pridonosi odličan i već dobro poznat pogonski sustav u testnom Passatu, 2,0 TDI sa 150 KS i 360 Nm okretnog momenta, uz učinkoviti sedamstupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) uz pogon na prednja dva kotača. U svim režimima vožnje odlično se snalazi, a ubrzanje od 0 do 100 km/h jest 9,3 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 223 km/h. Pritom se može računati s doista štedljivom potrošnjom deklariranom na 5,4 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Vozač može i prilagoditi parametre vozila i ima izbor četiri načina vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual.

Cijena Passata R-Line s 2.0 dizelskim motorom sa 150 KS i 7DSG automatikom kreće od 55.858,81 eura, a s dodatnom opremom testni model stoji 63.686,87 eura.

Autor: Mladen Milčić/VL
23. srpanj 2025. u 11:18
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close