Hrvatska je gotovo čitavo stoljeće bila građevinska velesila koja je, još iz doba Austrougarske pa preko dviju Jugoslavija do moderne Hrvatske imala velikih infrastrukturnih potreba koje su pak angažirale stotine tvrtki, tisuće kooperanata i stotine tisuća radnika.
To znanje i kvaliteta je prenošena i diljem svijeta kroz angažiranje naše građevinske operative na vrlo zahtjevnim infrastrukturnim i energetskim projektima, uglavnom u Istočnoj Europi i u nesvrstanim zemljama Azije i Afrike. No, danas smo se doveli u situaciju da hrvatska građevinska operativa više ne može izvesti niti najjednostavnije projekte poput rekonstrukcije i/ili izgradnje obilaznice u Pazinu, kolosijeka u Rijeci ili pak mosta preko Save. Da i ne govorimo o projektima poput Pelješkog mosta ili pak očekivane gradnje nizinske pruge Rijeka-Zagreb i niza veći i manjih hidro i termoelektrana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Građevina=pljačka
Kako je Konstruktor prošao u Kuvajtu? Odnio gaće nna štapu i blamirao se. Mi smo mogli funkcionirati, dok je država plaćala sve. I na stotine aneksa ugovoru, tako da rentabilnost poslovanja nikada nije bila tema u našim građevinskim tvrtkama. Nije, da nije bilo poslova u Europi nakon 2010. Olimpijada u Londonu, Olimpijada u Sočiju, europsko nogometno prvenstvo u Poljskoj i Ukrajini, svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji, na tisuće tendera u Njemačko za industrijska postrojenja – ključ u ruke… ali tu nema aneksa, i ako ih eventualno ima, onda se svaka stavka mora odmah obrazložiti i zatražiti dodatno financiranje. Međutim, tvtke, koje su naučile na muljanje i gdje učinkovitost po radnom mjestu nikada nije bilo mjerilo uspjeha, jednostavno su nestale.
Kakva vlastita sredstva za ‘sveobuhvatnu rekonstrukciju’ 2010.? Jedina sredstva koja je RH tada mogla dobiti su krediti sa 6.75% kamate, a čak i s njima je rupa u proračunu rasla brže nego balon na kompresoru. A da ne govorimo da je gradnja autocesta u periodu prije 2010. ispala višestruko skuplja i od najviših procjena.
Uključite se u raspravu