Jedan od najvećih poslovnih preokreta u globalnoj automobilskoj industriji trenutno se odvija u Japanu. Nissan Motor Co., dugogodišnji lider japanske automobilske industrije, suočava se s izazovima koji bi mogli trajno promijeniti njegovu poziciju na globalnom tržištu. Nedavni pregovori o mogućem spajanju s Hondom, koji su započeli u prosincu 2024., jasno su pokazali koliko se dinamika moći promijenila. Naime, Honda je predložila da Nissan postane njezina podružnica, što Nissanu naposljetku nije odgovaralo. Sada, prema podacima Reutersa, Nissan traži novog partnera, uključujući tehnološke tvrtke jer su, tvrde, pregovori o spajanju s rivalom Hondom propali.
Financijski pokazatelji jasno ukazuju na razmjere situacije u kojoj se Nissan nalazi. Tržišna kapitalizacija tvrtke znatno zaostaje za Hondom, koja trenutno vrijedi 57,2 milijarde dolara. Cijena dionica Nissana zabilježila je pad od gotovo 30 posto u posljednjih godinu dana, iako je zabilježen blagi oporavak u prosincu nakon najave pregovora s Hondom. Dodatni pritisak stvara i 6,58 milijardi dolara obveznica koje dospijevaju u sljedeće dvije godine.
Situaciju dodatno komplicira pad prodaje na ključnim tržištima poput Sjedinjenih Američkih Država i Kine, uz istovremeni rast konkurencije od strane kineskih proizvođača električnih vozila. BYD i drugi kineski proizvođači predstavljaju ozbiljnu prijetnju, posebno u segmentu električnih vozila gdje Nissan kasni s investicijama zbog ograničene likvidnosti.
Kao odgovor na ove izazove, Nissan je predstavio sveobuhvatan plan restrukturiranja. Plan uključuje smanjenje radne snage za 9.000 zaposlenika, što predstavlja oko 6 posto globalne radne snage, te smanjenje globalnih proizvodnih kapaciteta za 20 posto. Ove mjere usmjerene su na poboljšanje likvidnosti i smanjenje operativnih troškova.
Uspjeh restrukturiranja, sposobnost refinanciranja obveznica i prilagodba trendu elektrifikacije odredit će može li ovaj japanski proizvođač povratiti svoju tržišnu poziciju. Trenutačna situacija predstavlja prekretnicu ne samo za Nissan, već i za cijelu japansku automobilsku industriju, koja se suočava s velikim izazovima globalne transformacije automobilske industrije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu