Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zdravlje, financije i sigurnost: Allianzovo izvješće 3am Report otkriva najveće osobne brige 2025. godine

Autor: Poslovni dnevnik
05. studeni 2025. u 12:01
Podijeli članak —
Ljudi diljem svijeta najviše brinu o svojem zdravlju (49 % ispitanika u svijetu), financijama (45 %) i sigurnosti (35 %)/Allianz

U Allianzovom istraživanju „Allianz 3am Report 2025. – Što nas noću drži budnima“ anketirano je 8000 ljudi iz osam zemalja o njihovim najvećim osobnim brigama.

Što ljude noću drži budnima u 2025.? Iako se osobne brige razlikuju od zemlje do zemlje, ljudi diljem svijeta najviše brinu o svojem zdravlju (49 % ispitanika u svijetu), financijama (45 %) i sigurnosti (35 %).

Zaključci su to globalnog istraživanja Allianz Grupe pod nazivom „Allianz 3am Report 2025. – Što nas noću drži budnima“, u kojem je 8000 sudionika iz Australije, Brazila, Francuske, Njemačke, Indonezije, Italije, Turske i Ujedinjenog Kraljevstva krajem kolovoza 2025. godine odgovaralo na pitanja o osobnim brigama.

Osobne brige: zdravlje, financije i sigurnost

U cijelom je svijetu zdravlje postalo glavni razlog neprospavanih noći, nedavno prestigavši financije[1], koje su sada druga najveća briga u svijetu. Taj je trend prisutan u različitim zemljama: Zdravlje je najveća briga u pet od osam tržišta, dok financije ostaju najveća briga u dva (Australija i Indonezija). Turska je jedina zemlja u kojoj je neizvjesnost oko budućnosti na prvom mjestu. Iako postoji konsenzus oko najvažnije brige, razlike među zemljama su jasne – primjerice, Nijemci su više fokusirani na političke i društvene promjene, Australci na stambene uvjete i troškove života, dok u Indoneziji najviše razmišljaju o profesionalnom životu.
 
„Ekonomska dobrobit, društveno zadovoljstvo i povjerenje u budućnost sljedećih deset godina usko su povezani, ali globalno svjedočimo povećanoj neizvjesnosti, pesimizmu i polarizaciji. Naše istraživanje pokazalo je da je mnogo ljudi zabrinuto za svoju osobnu budućnost. Ključno je riješiti temeljne uzroke kako bi se potaknulo razumijevanje i pomoglo ljudima da se osjećaju sigurnije – što i je Allianzova svrha“, rekao je Bernd Heinemann, voditelj strategije, marketinga i distribucije Grupe u društvu Allianz SE.

Osobne financije i sigurnost glavni su izvori tjeskobe. Neplaćeni računi, rastući dugovi, mirovinska pitanja i donošenje financijskih odluka drugi su najveći strah u svijetu, gdje se mnogi ljudi suočavaju s višim troškovima života. Prema istraživanju, osobna sigurnost je treća najveća briga u svim zemljama. Konkretno, osjećaj nesigurnosti izvan doma i zabrinutost zbog kibernetičke sigurnosti i zaštite podataka muče ljude svih dobnih skupina diljem svijeta.

Različite generacije također imaju različite brige: Starije generacije (baby boomeri i generacija X) najviše su zaokupljene zdravljem i širim društvenim pitanjima, dok mlađe generacije financije smatraju svojim glavnim problemom. Milenijalci i generacija Z više brinu o temama usko povezanim s njihovim osobnim i profesionalnim životom, poput obrazovanja, karijere, odnosa i tehnoloških promjena. Ovaj generacijski kontrast proteže se i na ekološku svijest. Baby boomeri su ekološki najosvještenija generacija – barem sedam postotnih bodova zabrinutiji od bilo koje druge skupine, a čak dvanaest bodova više od generacije Z.

Zdravlje: različite brige po generacijama i zemljama

Kad je riječ o zdravlju, ljudi se najviše brinu o vlastitoj fizičkoj dobrobiti (47 %), zdravlju članova obitelji (44 %) i pristupu zdravstvenoj skrbi i liječenju (43 %) u svim zemljama. Ipak, zdravstvene brige razlikuju se ovisno o zemlji i dobi.

Što se tiče generacijskih razlika, generacija baby boomera usredotočuje se na fizičko zdravlje i pristup liječenju (+14 postotnih bodova u odnosu na generaciju Z), dok mlađe generacije daju prioritet mentalnom zdravlju, pri čemu su milenijalci generacija najviše orijentirana na mentalno zdravlje (42 %).

Milenijalci, generacija Z i generacija X gotovo su dvostruko više zabrinuti zbog stresa i upravljanja stresom od generacije baby boomera, dok generacija X također dosljedno kotira na najvišoj razini zabrinutosti oko zdravlja obitelji – što odražava njihove odgovornosti vezane za skrb u srednjim godinama.
 
Ovim izvješćem Allianz želi steći dublje razumijevanje briga svojih klijenata kako bi im mogao pružiti što bolju podršku. Redovito provođenje istraživanja – s dubinskim analizama i izvješćima specifičnim za pojedine zemlje – jača Allianzovu ulogu pouzdanog partnera u razumijevanju globalnog raspoloženja, individualnih briga i njihovog utjecaja na gospodarstvo i društvo.

Ta predanost nadilazi istraživanje, a Allianz aktivno poduzima mjere za rješavanje tih strahova putem financijske pismenosti i društvenog utjecaja inicijativa, kao i putem svojih partnerstva u sportskim i zdravstvenim programima.

Allianzovom najnovijom globalnom inicijativom Moć jedinstva nastoji se poticati konstruktivan dijalog i dugoročna rješenja koja promiču povjerenje i stabilnost u današnjem svijetu – jedan od načina na koji Allianz radi kako bi pomogao ljudima da se osjećaju sigurnije.

O Allianzu

Grupa Allianz jedan je od vodećih svjetskih osiguravatelja i upravitelja imovinom s privatnim i korporacijskim klijentima u gotovo 70 zemalja. Klijentima tvrtke Allianz na raspolaganju je širok raspon usluga osobnog i korporacijskog osiguranja, od osiguranja imovine, života, zdravstvenog osiguranja do osiguranja kredita i globalnog osiguranja poslovanja. Allianz je jedan od najvećih svjetskih ulagača koji uime svojih osiguranika upravlja s oko 749 milijardi eura*. Nadalje, naši upravitelji imovinom PIMCO i Allianz Global Investors upravljaju s oko 1,8 bilijuna eura* imovine trećih strana. Zahvaljujući našoj sustavnoj integraciji ekoloških i društvenih kriterija u poslovne procese i ulagačke odluke, vodeći smo u industriji osiguranja u Dow Jones indeksu održivosti. U 2024. godini više od 156.000 zaposlenika ostvarilo je ukupni obujam poslovanja od 179,8 milijardi eura i operativnu dobit od 16,0 milijardi eura za Grupu.

[1] U istom istraživanju provedenom u svibnju 2025., osobne financije (50 %) bile su glavna briga u svim zemljama, a slijedilo je zdravlje (47 %) i zabrinutost zbog budućnosti (35 %). 
 

Autor: Poslovni dnevnik
05. studeni 2025. u 12:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close