Volkswagen odlučio ulagati u rudnike. Razlog je očit

Autor: Poslovni.hr/Hina , 18. ožujak 2023. u 11:03
Foto: Reuters

Schmall nije želi reći koje još lokacije razmatraju, ni kada bi VW mogao izravno ulagati u rudnike.

Njemački proizvođač automobila Volkswagen (VW) planira ulagati u rudnike kako bi smanjio troškove baterijskih ćelija, pokrio polovinu svojih potreba i prodavao ih drugim tvrtkama, rekao je član uprave zadužen za tehnologiju.

VW-ova strategija u skladu je sa širim trendom među proizvođačima automobila koji žele veću kontrolu nad dijelovima opskrbnog lanca, od proizvodnje energije do vađenja sirovina, kako bi osigurali resurse nužne za elektrifikaciju.

Najveći europski proizvođač automobila priželjkuje da njegov ogranak za baterije PowerCo postane globalni dobavljač baterija, a cilj mu je i da pokrije polovinu vlastitih potreba pogonima smještenima uglavnom u Europi i u Sjevernoj Americi, rekao je Thomas Schmall za Reuters.

PowerCo krenut će s isporukom ćelija Fordu za 1,2 milijuna vozila koje američki div proizvodi u Europi na VW-ovoj električnoj MEB platformi, rekao je Schmall.

“Kapaciteti vađenja ruda usko su grlo za sirovine i zato moramo izravno ulagati u rudnike”, rekao je.

Proizvođač automobila sklopio je partnerstvo o opskrbi s rudarskim tvrtkama u Kanadi, gdje će izgraditi svoju prvu sjevernoameričku tvornicu.

Schmall nije želi reći koje još lokacije razmatraju, ni kada bi VW mogao izravno ulagati u rudnike.

“U budućnosti postojat će određeni broj baterijskih standarda. Velikim obujmom naše proizvodnje i prodajom drugim tvrtkama želimo se pobrinuti da budemo jedan od njih”, rekao je.

AMBICIOZNA STRATEGIJA

Nabava baterija po razumnoj cijeni izazov je za proizvođače automobila poput VW-a, Tesle i Stellantisa koji žele proizvoditi cjenovno pristupačnija električna vozila.

Više ulaganja u proizvodnju baterija od VW-a obećao je samo Tesla, pokazala je Reutersova analiza, iako se čak i on muči s povećanjem proizvodnje i angažira azijske dobavljače da mu pomognu.

Malo je proizvođača automobila otkrilo da posjeduju izravne udjele u rudnicima, ali mnogi su sklopili ugovore s proizvođačima litija, nikla i kobalta koji sirovine preusmjeravaju njihovim dobavljačima baterija.

PowerCo je osnovan prošle godine, a cilja godišnje prihode do kraja desetljeća od preko 20 milijardi eura.

To je ambiciozan plan za ogranak koji još nije istinski krenuo s proizvodnjom. Planirani je datum 2025. godina, a lokacija PowerCoova tvornica u njemačkom Salzgitteru. U 2026. krenut će u španjolskoj Valenciji, a u 2027. u kanadskom Ontariju.

Schmall je unatoč tome uvjeren da VW može brzo proširiti proizvodnju, a to će i morati učiniti ako želi proizvesti cjenovno dostupno električno vozilo, u kojem 40 posto troškova otpada na baterije.

Volkswagen je u četvrtak objavio pojedinosti o električnom vozilu po cijeni od 25.000 eura koje namjerava prodavati u Europi od 2025.godine.

Kineski BYD, koji također proizvodi baterije, daleko je ispred VW-a u utrci za proizvodnju pristupačnih EV-a, i u veljači je u Kini nadmašio prodajom njemačkog proizvođača automobila po drugi put u četiri mjeseca.

Polovina zaposlenika u VW-ovom PowerCo-u veterani su industrije iz Azije, gdje proizvođači kao što su CATL, LG Chem i Samsung SDI dominiraju globalnom proizvodnjom ćelija.

SMANJENJE TROŠKOVA

U VW-ovom petogodišnjem planu potrošnje od 180 milijardi eura, do 15 milijardi namijenjeno je za tri najavljene tvornice baterija i neke izvore sirovina.

Do sada je osigurao opskrbu sirovinama do 2026. godine, a u idućih nekoliko mjeseci odlučit će kako podmiriti potrebe nakon toga, rekao je Schmall u intervjuu.

VW je također naručio oko 14 milijardi dolara baterija od Northvolta, švedskog prizvođača.

“Izazov je dodatno smanjiti troškove baterija. Preko Powercoa koristit ćemo sve instrumente”, rekao je Schmall.

Komentirajte prvi

New Report

Close