Novi podaci Ministarstva financija – Porezne uprave o 37,7 milijardi kuna nenaplaćenih faktura s kraja travnja još ne daju pravu sliku stanja s naplatom potraživanja svih koji su poslovali s tvrtkama iz sustava Agrokor i pritom imali problema. Tek će u idućem kvartalnom izvješću o dospjelim, a nenaplaćenim potraživanjima (OPZ-STAT-1) zbog sistemskog značaja razbistriti koliki je utjecaj posrnulog koncerna na problem manjka likvidnosti u hrvatskom gospodarstvu. Rok za predaju tog obrasca za drugi kvartal je do 20. kolovoza, predaje se za sva potraživanja na dan 30. lipnja koja nisu naplaćena do 31. srpnja, a dostavlja se elektronskim putem Poreznoj upravi putem sustava e-Porezna. Kako je novi alat poreznih vlasti i njegovo korištenje pod povećalom, iskristalizirale su se ujedno i njegove dobre strane, ali i neke loše, zbog čega se čuju i prva upozorenja na račun primjene.
Manje nenaplaćenih računa
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Postoji vrlo jednostavan nacin da se rijesis onih koji ti ne placaju. Prestanes im isporucivati robe i usluge. Naravno za to trebas imati kvalitetan proizvod koji mozes prodati onima koji placaju.
Da bi doslo do sitacije ne placanja potrebne su dvije stvari: rizican kupac i prodavac koji je spreman riskirati. Prodavac taj rizik naplati kroz vecu marzu. Svi koji imaju problem sa naplatom imaju visoke marze i/ili nekvalitetan proizvod. Oni koji naplacuju imaju manje marze i kvalitetnije proizvode.
Krajnji rezultat drzavne regulacije placanja ce biti da ce se sa trzita maknuti dio onih koji ne placaju, ali i jos vise onih koji im prodaju robu.
pa tsa ces placat, primjer magme nikome nista, primjer dioki nikome nista ,primjer konzum nikome nista m, sta ce nam uopce drzava i zakoni kad ih niko nmepostuje, realno kad pogledamo svi koji nepostuju zakon nesto imaju a sirotinja koja ga postuje nema z kruh
Sa referencama koje imam u naplati potraživanja mogu reći slijedeće:
– Normalno je da se poduzeća kreditiraju na račun dobavljača. Pitanje je koliko i na koji vremenski period! U razvijenom svijetu tvrtke se financiraju na račun dobavljača maksimalno do 25% a ne kao kod nas i preko 75%!!! Drugo pitanje su standardi odgode plaćanja. Normalno je da dobavljač kreditira kupca na rokove do 180 dana. Tako napr. Hrana i prehrana , po standardima odgode plaćaju se u rokovima do 45 dana, tekstil do 180 dana, bijela tehnika do 120 dana itd.
– Kada dolazi do prisilne naplate potraživanja sudskim putem tu nastaju veliki problemi! Najprije velikodušnost žalbenih postupaka, koja su Ustavom zagarantirana. Dok u razvijenom svijetu postoji samo jedna sudska instanca kod nas postoje tri sudske instance. Zatim tu je problem Izvršnosti ovrha. O izvršnosti ovrha odlučuje Općinski sud, koji uglavnom kontroliraju moćni lokalni dužnici, pa se Izvršnost veže za reviziju postupka, te o samom predmetu odlučuju Trgovački sud, Visoki trgovački sud te Vrhovni sud. I nakon svega opet o izvršnosti odlučuje Općinski sud. To nije pravo.
– Sama cijena financiranja odgode plaćanja. Dok se u razvijenom svijetu kreće cijena od 1,5 do maksimalno 2,5 %, kod nas su te cijene 6 do 12 %. Itd. itd.
Sve u svemu ova problematika nije riješena adekvatno i kako kažu razmišljanja zakonodavaca, odnosno naših saborskih zastupnika, još dugo, dugo neće biti riješena. Koketirat će se malo sa vjerovnicima, malo sa dužnicima i iz populizma i Ad hoc rješenja se još zadugo neće izaći!!!
Uključite se u raspravu