Ogroman pad prodaje novih automobila u Hrvatskoj: Dvije kategorije subjekata su za to najodgovornije

Autor: Poslovni.hr/Hina , 27. travanj 2020. u 11:50
Foto: Getty Images

Od 1. do 22. travnja prodano je odnosno registrirano tek 893 novih putničkih i lakih dostavnih vozila (od čega 698 automobila i 195 lakih dostavnih vozila), dok je lanjskog travnja prodaja iznosila 7.136 vozila.

U prva tri tjedna travnja u Hrvatskoj je registrirano 893 novih putničkih i lakih dostavnih vozila, što je pad od 87,4 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Prema podacima Promocije plus, od 1. do 22. travnja prodano je odnosno registrirano tek 893 novih putničkih i lakih dostavnih vozila (od čega 698 automobila i 195 lakih dostavnih vozila), dok je lanjskog travnja prodaja iznosila 7.136 vozila.

Od početka godine, zaključno sa 22. travnja, prodano je 12.888 vozila što je pad od 40,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2019., kada je registrirana prodaja 21.542 nova vozila.

Pad bi bio još izraženiji da prodaju nisu spasila solidna prva dva mjeseca u godini.

U dosadašnjem dijelu siromašne godine najviše novih vozila prodao je Volkswagen (njih 2.172), potom Škoda (1.613), Renault (1.146), Dacia (730) i Citroen (639).

Travanjski je očekivan jer je gospodarstvo paralizirano zbog mjera uzrokovanih koronavirosom.

Enormni pad dogodio se prvenstveno zbog zastoja prodaje vozila za rent-a-car, te izravnog i neizravnog reeksporta, a te su dvije kategorije do sada činile dobar dio prodaje novih vozila u Hrvatskoj.

Prema nekim kalkulacijama, na te se dvije kategorije proteklih godina odnosilo dvije trećine novih automobila godišnje.

Dosadašnjih godina, rent-a-car tvrtke, i to samo početkom turističke sezone, kupovale bi oko 25.000 novih automobila.

Kasnije je, nakon sezone, 50 do 60 posto tih vozila završavalo na tržištu rabljenih vozila, a ostatak u neizravnom reeksportu.

I situacija sa prodajom rabljenih vozila također nije dobra. Vlasnik prodajnog salona rabljenih vozia ARX Automobili Jakov Čabraja istaknuo nam je da mu je prodajni prostor bio zatvoren od 19. ožujka i da od toga dana ništa nisu prodali.

“Dosad nam je pandemija prouzročila veliku štetu u poslovanju”, rekao je Čabraja za Hinu.

Pohvalio je mjere Vlade, jer se prijavio za sredstva koja se ugroženim tvrtkama, odnosno radnicima dijele posredstvom Ministarstva rada i mirovinskog sustava kazavši kako su mu novci brzo sjeli na račun.

Čabraja ne zna kako će se prodaja rabljenih auta odvijati u bliskoj budućnosti, odnosno hoće li biti potražnje, ali zasad ne misli spuštati cijene svog kontigenta.

“U cijeloj Europi pala je prodaja novih vozila, a raste prodaja rabljenih. Prema mojim informacijama, samo je u Austriji proteklih tjedana prodaja rabljenih vozila porasla za 70-ak posto i zato ne mislimo spuštati cijene. U Europi će nama dilerima vozila iz Hrvatske biti sve teže doći do dobrog polovnog auta”, kaže nam Čabraja.

Prometni stručnjak Željko Marušić kaže pak da bi prodaja novih vozila u Hrvatskoj do kraja godine mogla pasti od 60 do ogromnih 80 posto u usporedbi sa prošlom godinom.

Ponovno je apelirao na brzu reakciju države kako bi se spasila branša, odnosno ukidanje visokih davanja prilikom kupovine novih vozila.

On predlaže hitno ukidanje trošarina na nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close