Mađarski ministar financija objavio je da vlada u okviru nastojanja da izbjegne daljnji rast ionako golemog proračunskog manjka planira izdavanje dionica Državne tvrtke za upravljanje autocestama (AAK) na burzi. Prema riječima Janosa Koke, na Budimpeštanskoj će burzi biti ponuđeno 20-40 posto dionica te kompanije, koja je u cijelosti u državnom vlasništvu. Koka je istaknuo kako je uvjeren da će to biti prihvatljivo i za europski ured za statistiku Eurostat. Naime, ta se zemlja već sukobila s Eurostatom oko pitanja potrošnje na autoceste i drugih kreativnih mjera koje koristi kako bi umanjila iznos svojeg manjka na papiru. Prošle je godine bila prisiljena povisiti ciljanu razinu proračunskog manjka sa 3,6 posto BDP-a na 6,1 nakon što je Eurostat inzistirao na uključivanju potrošnje na autoceste u proračunske kalkulacije. Vlada sada pokušava izbjeći ponavljanje te situacije na način da se potrošnja na autoceste klasificira kao javno-privatno partnerstvo budući da već i ovako ne uspijeva ispuniti ciljanu razinu deficita za 2006.Mađarska planira u gradnju autocesta u ovoj godini uložiti jedan posto bruto domaćeg proizvoda (BDP). Europska komisija u ponedjeljak je objavila svoja najnovija predviđanja za mađarski deficit, i to od 6,7 posto u 2006. i 7 posto u 2007. godini. Usporedbe radi, mađarska vlada odredila je ciljanu razinu deficita na 4,7 posto u ovoj, te 3,3 posto u idućoj godini.Želi li ispuniti kriterije iz Maastrichta za priključenje eurozone u 2010, Mađarska mora do 2008. godini spustiti svoj deficit na ispod tri posto BDP-a. Premijer Ferenc Gyurcsany obećao je da će vlada uvesti mjere usmjerene na smanjenje deficita, a navodno u ovoj godini planira srezati budžet za i do 350 milijardi forinti (1,71 milijardi dolara).Kako je kazao Koka, djelomična privatizacija trebala bi generirati kapital u vrijednosti od oko 30 milijardi forinti, a nova shema financiranja omogućiti jeftiniju gradnju novih dijelova autoceste. Očekuje se da će u prvoj fazi AAK na međunarodnom tržištu kapitala ponuditi denominirane obveznice u vrijednosti 1,18 milijardi eura, dok bi Europska investicijska banka (EIB) trebala odobriti zajam u visini 320 milijuna eura.
(H)
Mađarski ministar financija objavio je da vlada u okviru nastojanja da izbjegne daljnji rast ionako golemog proračunskog manjka planira izdavanje dionica Državne tvrtke za upravljanje autocestama (AAK) na burzi. Prema riječima Janosa Koke, na Budimpeštanskoj će burzi biti ponuđeno 20-40 posto dionica te kompanije, koja je u cijelosti u državnom vlasništvu. Koka je istaknuo kako je uvjeren da će to biti prihvatljivo i za europski ured za statistiku Eurostat. Naime, ta se zemlja već sukobila s Eurostatom oko pitanja potrošnje na autoceste i drugih kreativnih mjera koje koristi kako bi umanjila iznos svojeg manjka na papiru. Prošle je godine bila prisiljena povisiti ciljanu razinu proračunskog manjka sa 3,6 posto BDP-a na 6,1 nakon što je Eurostat inzistirao na uključivanju potrošnje na autoceste u proračunske kalkulacije. Vlada sada pokušava izbjeći ponavljanje te situacije na način da se potrošnja na autoceste klasificira kao javno-privatno partnerstvo budući da već i ovako ne uspijeva ispuniti ciljanu razinu deficita za 2006.Mađarska planira u gradnju autocesta u ovoj godini uložiti jedan posto bruto domaćeg proizvoda (BDP). Europska komisija u ponedjeljak je objavila svoja najnovija predviđanja za mađarski deficit, i to od 6,7 posto u 2006. i 7 posto u 2007. godini. Usporedbe radi, mađarska vlada odredila je ciljanu razinu deficita na 4,7 posto u ovoj, te 3,3 posto u idućoj godini.Želi li ispuniti kriterije iz Maastrichta za priključenje eurozone u 2010, Mađarska mora do 2008. godini spustiti svoj deficit na ispod tri posto BDP-a. Premijer Ferenc Gyurcsany obećao je da će vlada uvesti mjere usmjerene na smanjenje deficita, a navodno u ovoj godini planira srezati budžet za i do 350 milijardi forinti (1,71 milijardi dolara).Kako je kazao Koka, djelomična privatizacija trebala bi generirati kapital u vrijednosti od oko 30 milijardi forinti, a nova shema financiranja omogućiti jeftiniju gradnju novih dijelova autoceste. Očekuje se da će u prvoj fazi AAK na međunarodnom tržištu kapitala ponuditi denominirane obveznice u vrijednosti 1,18 milijardi eura, dok bi Europska investicijska banka (EIB) trebala odobriti zajam u visini 320 milijuna eura.
(H)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu