Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena stanovanja, vode električne energije, plina i ostala goriva

Autor: Poslovni dnevnik , 18. prosinac 2023. u 15:14
Foto: DAVOR JAVOROVIC/PIXSELL

Na godišnjoj razini porast cijena ostvaren je u komponentama hrana, piće i duhan, za 7,4%, usluge, za 6,9% te industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, za 4,8%, dok je pad cijena ostvaren u komponenti energija, za 3,4%.

Godišnja stopa inflacije u studenom je iznosila je 4,7%, objavio je u petak Državni zavod za statistiku (DZS), potvrdivši prvu procjenu.

To je najniža stopa inflacije u više od dvije godine. Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju mjerene indeksom potrošačkih cijena, u studenome 2023. u odnosu na studeni 2022. u prosjeku su više za 4,7 posto, dok su u odnosu na listopad u prosjeku manje za 0,1 posto.

Prema glavnim komponentama indeksa, na godišnjoj razini porast cijena ostvaren je u komponentama hrana, piće i duhan, za 7,4%, usluge, za 6,9% te industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, za 4,8%, dok je pad cijena ostvaren u komponenti energija, za 3,4%.

Na mjesečnoj razini, porast cijena ostvaren je u komponentama industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije te hrana, piće i duhan, po svakoj komponenti za 0,2% dok je pad cijena ostvaren u komponenti energija, za 1,7%. Istodobno su cijene usluga u prosjeku ostale na istoj razini.

Prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u restoranima i hotelima, za 12%, hrana i bezalkoholna pića skuplja su za 7,9%, odjeća i obuća 7,5%, zdravlje 6,1%, rekreacija i kultura 5,6%, obrazovanje 5,4%, alkoholna pića i duhan te razna dobra i usluge po svakoj skupini za 5,1%.

Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena stanovanja, vode električne energije, plina i ostala goriva, za 0,5%. Na mjesečnoj razini, najviše su u prosjeku porasle cijene odjeće i obuće, za 1,4% te hrane i bezalkoholna pića, za 0,3% i zdravlja, za 0,2%. Pojeftinili su prijevoz, za 2%, restorani i hoteli, za 0,6% te komunikacije, za 0,2%.

Komentirajte prvi

New Report

Close