Uporaba kartica nije se smanjila iako gospodarska kriza, može se reći, građanima jamči financijsku nesigurnost i neizvjesnost. Iako u Hrvatskoj negativni svjetski financijski trendovi još nisu punom snagom zakucali na vrata, ipak nije izvjesno što će se u sljedećem razdoblju dogoditi. No bez obzira na negativnosti s kojima se svakodnevno susrećemo, Hrvati vole trošiti i sve više “peglaju” kartice iako nešto opreznije nego prije. “Zbog financijske krize te uvođenja neradne nedjelje u prvom tromjesečju ove godine Erste Card Club bilježi manje iznose, ali veći broj transakcija. To ukazuje na trend smanjivanja kupnji većih iznosa poput namještaja, bijele tehnike, ali povećanje svakodnevnih kupnji manjih iznosa za koje se do sada najviše koristila gotovina”, poručuju u Erste Card Clubu. “S obzirom na okolnosti normalno je da se i budući klijenti i korisnici ponašaju nešto opreznije pa smanjuju potrošnju. Bitno je da svatko ocijeni za sebe koje su mu financijske mogućnosti i tome se prilagodi. Iako je hrvatsko tržište naizgled preplavljeno brojnim kartičnim proizvodima, potrošači ih još nisu naučili koristiti u punom smislu te još ima prostora za daljnji razvoj. Svaki korisnik uvelike može olakšati svoje novčano poslovanje posjedovanjem i po nekoliko kartica te korištenjem dodatnih usluga koje one pružaju”, poručuje Mislav Blažić, predsjednik Uprave PBZ Carda, koji uz Maestro, Visu i MasterCard nude i American Express.
Potencijal hrvatskog tržišta
Upravo zbog spomenute krize mogućnosti znatnijeg rasta kartičarskog poslovanja manje su nego uobičajene te se banke ove godine ponajprije više okreću postojećim korisnicima, unapređenju postojećih pogodnosti i daljnjem podizanju razine usluge. “Također više od 30 posto plaćanja na hrvatskom tržištu odvija se gotovinski, stoga i tu vidimo potencijal za dodatni rast i razvoj poslovanja”, ističe Blažić. Broj korisnika aktivnih kartica PBZ Carda na kraju travnja ove godine neznatno je veći u odnosu na prosinac, no ipak je četiri posto veći u odnosu na isto razdoblje prošle godine.“Rast izdanih kartica nešto je manji nego lani, na što je utjecala gospodarska situacija te oprez potencijalnih korisnika u odnosu na potrošnju. Međutim, to ovisi i o rasporedu marketinških aktivnosti i kampanji, a početkom godine manji prirast novoizdanih kartice je uobičajen”, kaže Blažić. Dodaje kako je ukupan promet u prva četiri mjeseca ove godine po svim proizvodima iz portfelja, odnosno American Expressa, MasterCarda, Maestra i Vise na razini prometa ostvarenog u istom razdoblju prošle godine i iznosi više od 8,8 milijardi kuna.Na kraju 2008. broj American Express kartica iznosio je oko 550.000 kartica te je porastao za tri posto u odnosu na 2007., dok je broj MasterCard i Visa kartica, dosegnuvši gotovo 1,450.000 kartica, zabilježio rast od šest posto u odnosu na godinu prije. “U 2008. godini PBZ Card imao je gotovo 60.000 prodajnih mjesta, što predstavlja rast od osam posto u odnosu na prethodnu godinu”, poručuju u PBZ Cardu. Ukupan promet prodajnih mjesta PBZ Carda iznosio je 22,5 milijardi kuna, što predstavlja rast od oko 15 posto u odnosu na 2007. Sličan rast ostvaren je i u broju obavljenih transakcija – 81,7 milijuna, odnosno 15% više nego prethodne godine. Tijekom 2008. dobit prije oporezivanja iznosila je 270,6 milijuna kuna te je porasla za gotovo 10% u odnosu na 2007. U istom razdoblju neto dobit iznosila je 215,8 milijuna kuna, što je rast od 10 posto u usporedbi sa 2007. godinom.


Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu