Euro domaće trgovce izjednačava sa stranima

Autor: Tomislav Pili , 11. lipanj 2018. u 22:00
Konzultant Drago Munjiza/Dalibor Urukalović/PIXSELL

S obzirom na to da im treba velik obrtni kapital, jeftino zaduživanje je ključno za poslovanje trgovačkih lanaca.

Pozitivna strana uvođenja eura koje bi trebali osjetiti hrvatski trgovci prije svega se odnosi na povoljnije zaduživanje što će ih u konkurentnosti dijelom izjednačiti sa stranim lancima.

Najznačajniji benefit uvođenja eura za poslovanje trgovačkih lanaca bit će pad rizika zemlje, smatra konzultant Dragan Munjiza.  "S obzirom da im treba velik obrtni kapital, jeftino zaduživanje je ključno za poslovanje trgovačkih lanaca i po tom je pitanju maloprodajni sektor najizloženiji riziku rasta kamatnih stopa. Koristi će imati i od činjenice da strani turisti tijekom turističke sezone neće imati mjenjačkih troškova što bi moglo povećati potrošnju", ocjenjuje Munjiza.

Na pitanje hoće li strani lanci u mogućnostima zaduživanja biti u prednosti u odnosu na domaće, Munjiza kaže da – što se tiče pristupa kapitalu – strani trgovački lanci već su sada u prednosti u odnosu na domaće jer im strani vlasnik može transferirati novac iz povoljnih kredita s obzirom na politiku niskih kamatnih stopa Europske središnje banke. "Todorića je upravo i srušilo to što je pokušavao stvoriti ekonomiju obujma pomoću skupih kredita", kaže Munjiza.

Osim pozitivnog utjecaja na izvoznike, uvođenje eura bi u svakom slučaju smanjilo i valutne rizike za uvoznike te omogućilo i stabilnije razine cijena, dodaje Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke.

"Obzirom da se u 2017. od ukupnog robnog uvoza od 162,7 milijardi kuna čak 15,2 milijarde kuna odnosilo na segment proizvodnje hrane, možemo očekivati i da bi trgovački lanci imali manje rizike te troškove poslovanja od uvođenja jedinstvene europske valute", kaže Šantić. I on naglašava da bi uvođenje eura imalo pozitivan utjecaj i kroz povećanje potrošnje stranih gostiju. Što se tiče utjecaja konverzije na poslovanje trgovaca, oni su prvi u doticaju s potrošačima te će tu učinci konverzije biti najvidljiviji potrošaču. ističe Ema Culi, direktorica Sektora trgovine pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. 

Komentirajte prvi

New Report

Close