Češka automobilska industrija proizvela je u devet mjeseci ove godine 679.000 automobila, odnosno 7,7 posto više nego prošle, pokazali su podaci češkog Udruženja automobilske industrije. Prihod tvornica i njihovih kooperanata bio je 11 posto veći. Udio kooperanata i proizvođača rezervnih dijelova u prihodima rapidno raste i čini više od polovice ukupnih prihoda automobilske industrije. Tvornica Škoda ima najveći udio u proizvodnji. Iz pogona te tvornice koja od početka devedesetih djeluje u sklopu njemačke Volkswagen grupe izašlo je 449.000 automobila.
Vodeća Škoda
Po količini proizvedenih automobila iza Škode dolazi TPCA iz okolice Praga. Ta Toyotina i Peugeot-Citroënova tvornica proizvela je više od 230.000 proizvedenih automobila. Proizvodnja kamiona povećana je za 89 posto, na 2374 komada, s tim da je većina ili 1773 izvezeno. Pritom je Tatra Koprivnice proizvela 1851 kamion, a Avia Letnany 523. Što se tiče proizvodnje autobusa, tu je zabilježen rast proizvodnje od 12,4 posto, s tim da je vodeći proizvođač, Irisbus, proizveo 2042 autobusa. Najveći rast proizvodnje zabilježen je u kategoriji motocikala i mopeda gdje je proizvodnja povećana za čak 223 posto, na 1628 komada, a pritom je u izvoz plasirano gotovo sve, odnosno 1491 primjerak, što je rast od impresivnih 423 posto u odnosu na prošlu godinu. Sve motocikle proizveo je Jawa Tynec. Ova velika proizvodnja nije slučajna s obzirom na to da su industrijski pogoni Škode prije Drugog svjetskog rata bili jedni od najvećih u svijetu. Škoda bi, prema nekim analizama, u sljedeće tri godine trebala povećati proizvodnju za otprilike 70 posto. Upravo se automobilska industrija posljednjih godina profilirala kao jedan od najvažnijih elemenata gospodarskog rasta novih članica Europske unije. Stručnjaci su srednjoeuropski prostor koji uz Češku čine Poljska, Slovačka, Slovenija i Mađarska već nazivaju “mali srednjoeuropski Detroit” zbog velike koncentracije tvornica automobila. Cijela ta regija danas proizvede 2 milijuna automobila godišnje, dok su predviđanja rasta proizvodnje od 3,5 milijuna automobila do kraja 2010. godine. Slovačka je možda najbolji primjer koliko je automobilska industrija važan industrijski sektor.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu