Beograd – Agencija za privatizaciju objavila je kako će do 21. travnja primati prijave potencijalnih kupaca, zainteresiranih za kupovinu NIN-a, najstarijeg srbijanskog političkog tjednika, osnovanog 1935. godine. Rok za prijavu iznosio je svega sedam dana, ali je iz Agencije stiglo naknadno objašnjenje kako je postavljeni vremenski termin rastezljiv tako da se prijave primaju i poslije 21. travnja. Rade Šević, glasnogovornik Agencije, objasnio je kako određeni termin znači obvezu do kada se mora objaviti da je NIN izložen prodaji, što ne obvezuje potencijalne kupce da se ne mogu javljati i poslije tog datuma. NIN je lani ostvario 10,5 milijuna eura prihoda, dok su rashodi bili veći za 500 tisuća eura. Osim toga, postoji još i neizmirena financijska obveza od 99,1 tisuća eura. Procjenjuje se da bi cijena za NIN mogla iznositi najviše oko 400 tisuća eura. Njegova najveća vrijednost jesu 452 četvorna metra poslovnoga prostora u najužem središtu Beograda, sagrađenog 1952. godine. Država je sa 87 posto najveći vlasnik, a preostali dio od 10 posto pripada poduzeću AD Politika koje je odvojeno od istoimenog dnevnog lista, što je privatiziran od strane WAZ (50 posto), a tri posto vlasništva u rukama je uposlenih. NIN je, zajedno s Politikom, desetljećima smatran novinom od nacionalnog značenja. Njegova privatizacija je odugovlačena jer vlasti nisu našle kupca koji bi jamčio da će zadržati takav status. Obavijest o privatizaciji tjednika data je kada se približio istek vremena do kojeg se tiskani mediji moraju privatizirati. Bilo je pokušaja od strane uposlenih da, uz kreditnu podršku, otkupe većinsko vlasništvo, ali im to nije pošlo za rukom. Sada su se pojedini novinari angažirali u traganju za kupcem kojeg bi uspjeli nagovoriti kako kupnja NIN-a može biti isplativa u financijskom pogledu. Kako u predviđenom roku nitko još nije dao ponudu, stječe se dojam kako za taj tjednik ne postoji veliko zanimanje, što se moglo i očekivati, jer NIN prolazi kroz tešku financijsku krizu uzrokovanu lošom uređivačkom politikom koja je dovela do pada naklade. Nekada najčitaniji politički tjednik u Srbiji, sada se tiska ispod 15 tisuća primjeraka, što je izazvalo i loše odnose u redakciji. Već nekoliko puta pokušavalo se smijeniti Slobodana Reljića, glavnog i odgovornog urednika, ali je ono bilo neuspješno.
NIN, uz Večernje novosti, pripada jedinim tiskanim medijima koji još nisu privatizirani, tako da u njemu istrajava samoupravljanje 37-ero članova redakcije.Tjednik je izrazito nacionalno, konzervativno orijentiran, što je donekle i njegova tradicionalna uređivačka orijentacija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu