Žene koje tvrtkama donose milijune

Autor: Bernard Karakaš/VLM , 16. listopad 2013. u 17:30
Ginny Rometty, IBM; Indira Nooyi, PepsiCo; Ellen Kullman, DuPont

Svih pedeset moćnih i utjecajnih žena na ljestvici časpopisa Fortune poznate su po izuzetno kreativnim idejama koje su njihovim tvrtkama donijele zaradu.

Američki magazin Fortune i ove je godine objavio ljestvicu 50 najutjecajnijih i najmoćnijih žena svjetskog biznisa, a svaka od njih poznata je po svojim izuzetno kreativnim idejama koje su njihovim kompanijama donijele milijune dolara zarade.

 

22milijarde

dolara vrijede brendovi tvrtke PepsiCo

Prva na ovoj prestižnoj listi, baš kao i prošle godine, je Ginny Rometty, predsjednica i glavni direktor IBM. Pedeset šestogodišnja Rommety pokušava novi IBM-ov proizvod Watson, koji ne samo da obavlja računske operacije već ima i sposobnost učenja, postaviti kao glavni proizvod američke računalne megakompanije. Ujedno, pod njenom se palicom IBM vrlo agresivno probija i na dosad zapostavljena tržišta poput Afrike. Druga na popisu je Indira Nooyi, direktorica PepsiCo, proizvođača popularne Pepsi Cole ali i cijelog niza prehrambenih artikala te široke palete bezalkoholnih pića. Brendovi njene tvrtke danas su vrijedni 22 milijarde dolara.

Treća na listi je pedeset sedmogodišnja Ellen Kullman koja upravlja kemijskom industrijom DuPont čija se vrijednost dionica udvostručila u posljednjih nekoliko godina. Četvrta je Marilyn Henson iz Lockheed Martina, dok je na petom mjestu Sheryl Sandberg iz Facebooka. Sandberg je ove godine objavila knjigu koja je od nje učinila planetranu zvijezdu. Inače, uvela je Facebook u svijet mobilnih igara, a u ovom trenutku na svakih pet zarađenih dolara dva dolara Facebook zarađuje na mobilnim igricama. Marissa Mayer, predsjednica Uprave Yahooa koja je potrošila milijardu dolara na kupnju servisa Tumbir unatoč hrabrom poslovnom potezu smjestila se tek na osmo mjesto ljestvice. 

Tvornice novca

Televizijska producentica Shonda Rhimes

Na posljednjem 50 mjestu ljestvice smjestila se televizijska producentica Shonda Rhimes. Njezine televizijske serije poput Uvoda u anatomiju prave su tvornice novca, piše Fortune te navodi kako se na ljestvici nalazi i zbog svog kulturološkog utjecaja.

Komentari (8)
Pogledajte sve

Vi ste vjerojatno uključeni u nekakvu feminističku ili neku sličnu udrugu kad me odmah metaforički proglašavate nazadnim, konzervativnim, šovinistom, mrziteljem žena, “close minded”-što god to značilo itd.itd. Volim žene, naveo sam svoj stav koji temeljim na onome što vidim i zaključujem, bez predrasuda.


..dam ti ja floskule…pogledaj si statistiku zaposlenih žena i žena u politici i na rukovodećim posložajima u zemljama razvijenog sjevera Europe…….
konzervativni mislioče….!/ da ne velim nekaj drugo…./

Možeš si okačiti diplomu, ako imaš gdje, to ti neće pomoći
da sagledaš suvremeni položaj žene i njihovu snagu i odgovornost u ekonomiji!

Pa, zato i jesmo u PČM…..kad se tako posprdno smiješ ravnopravnosti
i sposobnostima ženama…

Lupaš bez veze, nemam ništa protiv žena na rukovodećim mjestima, ali imam protiv tvog jednostranog feminističkog prikaza uloge žena u politici i gospodarstvu….


Ono što je moje iskustvo pokazalo jest da žene nemogu stvoriti novu dodanu vrijednost u poslu. Rijetke su te koje mogu, rekao bih 1 na 100.
One su dobre za praćenje procesa, birokratiziranje, besmislice, slanje mailova itd., ali kada treba pokrenuti procese nisu nigdje. Kada treba organizaciju odnosno sustav dovesti u red gube se. To je mozak koji može raditi paralelno više procesa, ali ne vidi širinu, cijelovitu sliku, nema pragmatičnost, nema analitičnost i nema sustavnost, nema inovativnost, nema pobjednički duh. Kada vidite da je određena ženska osoba na funkciji u firmi budite sigurni da prati procese i da je postavio muškarac u cilju lakše kontrole, osim ako se ne radi o politički podržanom sustavu/monopolu. Nisam nikakav šovinist itd, nego je to jednostavno moje iskustvo.

Vaše iskustvo, je iskustvo žabca u boci, koji gleda otvor na vrhu i misli da je to čitav svijet.

Ono što je moje iskustvo pokazalo jest da žene nemogu stvoriti novu dodanu vrijednost u poslu. Rijetke su te koje mogu, rekao bih 1 na 100.
One su dobre za praćenje procesa, birokratiziranje, besmislice, slanje mailova itd., ali kada treba pokrenuti procese nisu nigdje. Kada treba organizaciju odnosno sustav dovesti u red gube se. To je mozak koji može raditi paralelno više procesa, ali ne vidi širinu, cijelovitu sliku, nema pragmatičnost, nema analitičnost i nema sustavnost, nema inovativnost, nema pobjednički duh. Kada vidite da je određena ženska osoba na funkciji u firmi budite sigurni da prati procese i da je postavio muškarac u cilju lakše kontrole, osim ako se ne radi o politički podržanom sustavu/monopolu. Nisam nikakav šovinist itd, nego je to jednostavno moje iskustvo.

New Report

Close