Xiaomi ‘trči’ na tri staze, no može li u samo tri godine prestići Apple?

Autor: Lucija Špiljak , 18. travanj 2022. u 22:00
Xiaomijev rast ovisi i o tome može li se obraniti od domaćih i međunarodnih rivala/Reuters

Kineska kompanija bavi se mobitelima i internetom stvari, a razvija i električni auto.

Xiaomi će kroz tri godine postati najprodavaniji kineski premium brend za tri godine – poruka je koju je u veljači putem kineske društvene mreže Weibo svojim rivalima Appleu i Samsungu uputio Lei Jun, osnivač i izvršni direktor tog kineskog proizvođača mobitela.

Drugi po veličini dobavljač pametnih telefona na svijetu, Xiaomi proizvodi gotovo sve – od kuhala za rižu do e-skutera – a do 2024. žele izbaciti i svoje električno vozilo, prije rivala Applea.

Jača regulativa
Međutim, Lei se suočava s mogućnosti jače regulative s obzirom na globalnu nestašicu čipova. Dok Kina radi na oporavku tzv. Big Techa, Xiaomijeve dionice u Hong Kongu pale su za više od 50 posto u odnosu na godinu dana ranije, i to na oko 1,50 američkih dolara.

Analitičari su za Financial Times izjavili da Xiaomijev rast ovisi i o tome može li se obraniti od domaćih i međunarodnih rivala.

“Xiaomi je na tri trkaće staze – pametni telefoni, internet stvari (IoT) i električna vozila – na kojima se suočavaju s velikim igračima. No, Xiaomi inzistira na tome da ima sve. Bit će izazovno”, smatra Ivan Lam, analitičar pametnih telefona u Counterpoint Researchu u Hong Kongu.

Bivši i sadašnji zaposlenici, ali i analitičari kažu da je Xiaomijeva najveća prepreka u ostvarenju ciljeva prestizanja Applea i Samsunga uvjeravanje potrošača u njegov “high-end” pedigre.

Xiaomi je lansiran 2010. i stekao je imidž izgradnjom zajednice “mi fen”, Xiaomijevih fanova koji su kupovali proizvode zbog naprednijih procesora po nižoj cijeni.

Iako je na trećem mjestu po ukupnoj prodaji u Kini, drži samo pet posto globalnog premium tržišta, na kojem su cijene telefona veće od 400 dolara.

“Bit će teško pobijediti Samsung i Apple jer Xiaomi nema njihovu snagu, a pritom nisu dobri u prodaji ljudima koji ne mare za specifikacije”, smatra bivši izvršni direktor.

Xiaomijevi telefoni serije 12 predstavljeni u ožujku koštaju 749 dolara za najosnovniju verziju, a dizajnirani su tako da se natječu s Appleovim iPhoneom 13 od 799 dolara.

Kao dio lansiranja, Xiaomi se obvezao otvoriti još 20.000 trgovina uz 10.000 koje već imaju u Kini, te je promijenio brend na svojoj seriji 12 tako da više nisu poznati po prefiksu “Mi”. No, bivši čelnici tvrtke rekli su da je telefonima potrebno više od promjene imena.

Indijska iskustva
Xiaomi je najavio ulaganje 100 milijardi juana (15,7 milijardi dolara) u istraživanje i razvoj tijekom sljedećih pet godina. Još jedan temeljni stup strategije je repliciranje Xiaomijevih indijskih iskustava, gdje je masovno širenje korisnika omogućilo tvrtki da produbi svoj ekosustav internetskih usluga, koji čini sve veći dio njezinih prihoda.

Segment internetskih usluga, koji uključuje oglašavanje na mobilnim igrama i video zapisima, fintech i e-trgovinu, činio je 8,6 posto prodaje prošle godine, najvećim dijelom potaknut rastom na inozemnim tržištima.

Xiaomi nema neovisni operativni sustav. Iako je tvrtka izgradila vlastiti sustav baziran na Androidu, nazvan MIUI, telefoni tvrtke i dalje se oslanjaju na Googleov Android ekosustav izvan Kine.

No, Lei ima veliku priliku za širenje sa svojim glavnim konkurentom, Huaweijem, pogođenim američkim sankcijama. U Kini je Xiaomi bio zaštićen od regulatora.

“Xiaomijevi proizvodi suočeni su s intenzivnom konkurencijom i stoga njihovi proizvodi ne ostvaruju monopolsku ili oligopolsku dobit”, objasnio je za FT Wong Kok Hoi, glavni investicijski direktor u APS Asset Management.

Komentirajte prvi

New Report

Close