‘Vuk s Wall Streeta’ traži da Disney krene u bitku s Netflixom

Autor: Tomislav Pili , 08. listopad 2020. u 22:00
Kompanija je u drugom tromjesečju objavila gubitak od 4,7 milijardi dolara/REUTERS

Dividendu valja usmjeriti u snimanje filmova za streaming uslugu te smanjiti ulaganja u filmove koji igraju u kinima, piše Loeb.

Jedan od “vukova s Wall Streeta” zatražio je od Disneyja da predloženu dividendu radije usmjeri u snimanje filmova za streaming uslugu kako bi u idućih nekoliko godina nadmašio Netflix.

Osim toga, budžet za snimanje filmova koji igraju u kinima, što je uz zabavne parkove jedan od tradicionalnih stupova Disneyjeva poslovanja, trebalo bi značajno smanjiti s obzirom da je pandemija ograničila posjet dvoranama. Plan radikalnog preokreta poslovanja iznio je u pismu izvršnom direktoru Bobu Chapeku aktivistički investitor Daniel Loeb, čelnik hedge fonda Third Point.

Višestruki povrati
Disney je namjeravao dioničarima isplatiti 3 milijarde dolara dividende, a Loeb je u pismu u koji je uvid imao Financial Times naveo da smanjivanjem dividende za nekoliko dolara po dionici Disney može više nego udvostručiti budžet za snimanje originalnog sadržaja za uslugu Disney+. “Ta dodatna sredstva će, prema našim analizama, generirati povrate koji su višestruko veći od trenutnog dividendnog prinosa”, stoji u pismu.

U tom bi slučaju Disney nadmašio Netflixovu korisničku bazu u “svega nekoliko godina”, smatra Loeb. Inače, nije uobičajeno da aktivistički investitor traži od kompanije da dividendu iskoristi u druge svrhe. Loeb je otkrio kako je Third Point kupio dodatni paket dionica Disneyja tijekom drugog tromjesečja kada je vrijednost dionica potonula uslijed strahovanja da će zatvaranje zabavnih parkova i kino-dvorana baciti kompaniju na koljena.

Prema podacima iz izvješća poslanih regulatoru, Third Point drži 5,5 milijuna dionica Disneyja vrijednih 676 milijuna dolara što mu daje 0,3 posto udjela. Daniel Loeb također je pozvao kompaniju da se odmakne od jednog od svojih najstarijih izvora prihoda, a to su filmovi za velika platna. Disney je lani na kino-blagajnama zaradio 13 milijardi dolara lansirajući jedan filmski hit za drugim.

Međutim, Loeb je snimanje filmova za kina umjesto za streaming servis u današnjim okolnostima usporedio s korištenjem kočije koju vuku konji u vrijeme automobila. U prilog Loebovoj argumentaciji idu brojke iz financijskog izvješća. Naime, još donedavno uobičajeno profitabilna kompanija u drugom je tromjesečju objavila gubitak od 4,7 milijardi dolara.

Prvi prioritet
U želji da očuva gotovinu, Disney je u svibnju objavio da će odgoditi isplatu polugodišnje dividende, uštedivši na taj način 1,6 milijardi dolara. K tome, prošloga je mjeseca najavio otkaze za 28.000 zaposlenika u zabavnim parkovima u Floridi i Kaliforniji.

Valja podsjetiti kako posljednjih nekoliko godina sve više kompanija iz sektora medija i zabave ulažu u vlastite streaming servise pokušavajući ostvariti Netflixov uspjeh. Bivši Disneyjev čelnik, Bob Iger, lani je izjavio da je usluga Disney+ “prvi prioritet kompanije”.

To je razgalilo investitore s obzirom da je vrijednost dionice tijekom 2019. narasla za 30 posto. Iako još ne donosi dobit, Disney+ u manje od godinu dana od lansiranja prikupio je više od 60 milijuna pretplatnika.

Daniel Loeb ocjenjuje kako Netflixov primjer dokazuje da se ulaganja u originalni sadržaj isplate, s obzirom da tržište vrednuje tu kompaniju na čak 1200 dolara po pretplatniku. Preorijentacija prema streaming usluzi pomoći će Disneyju da postane jedini među svojim konkurentima u medijskoj branši koji je ušao u poslovanje iznad ekosustava kino-blagajni i kablovske televizije, smatra Daniel Loeb.

Komentirajte prvi

New Report

Close