Revolucionarna tvornica Trinity: Volkswagen prihvatio Teslin izazov proizvodnje automobila u samo 10 sati

Autor: Lucija Špiljak , 04. travanj 2022. u 14:00
Volkswagen je prošle godine isporučio oko 452.000 električnih vozila/Reuters

Njemački proizvođač pred završetkom planova izgradnje revolucionarne tvornice Trinity.

Volkswagen (VW) još nekoliko tjedana dijeli od zaključenja planova o izgradnji tvornice električnih vozila Trinity vrijedne dvije milijarde eura, za koju se nadaju da će im pomoći omogućiti prednosti pred Teslom, njihovim konkurentom koji je prošlog mjeseca pokrenuo proizvodnju u svojoj novoj njemačkoj tvornici Berlin-Brandenburg u Grünheideu.

U toj tvornici Tesla može svoj Model Y proizvesti za samo deset sati, dok Volkswagenu treba i tri puta duže da napravi svoj ID.3 električni automobil.

Poraz na vlastitom terenu
Stoga VW sada želi skratiti vrijeme proizvodnje sa svojom tvornicom Trinity koja bi trebala biti pokrenuta 2026. godine. Žele to učiniti korištenjem tehnika kao što su veliko tlačno lijevanje i smanjenje broja komponenti u svojim automobilima za nekoliko stotina.

“Naš cilj je jasan: želimo postaviti standard s našom proizvodnjom. Ako možemo doći do deset sati, postigli smo nešto veliko”, rekao je šef proizvodnje VW-a Christian Vollmer u intervjuu za Reuters.

Njemački proizvođač poboljšava produktivnost po stopi od oko pet posto godišnje, no mora poduzeti veće korake kako bi zadržao prednost na europskom tržištu, rekao je Vollmer. Pritom nije dao novi ciljani postotak. Volkswagen, inače drugi najveći svjetski proizvođač automobila iza japanske Toyote sa stabilnim portfeljem brendova Škoda, Seat i VW-a do Audija, Porschea i Bentleyja, ima 25 posto udjela na europskom tržištu električnih vozila, ispred Tesle s 13 posto.

No pritisak na njemačke proizvođače automobila da povećaju proizvodnju električnih vozila pojačan je Teslinom prisutnošću u zemlji, a izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess upozorio je Nijemce da moraju ubrzati kako ne bi ostali poraženi na vlastitom terenu.

Glasnogovornik Tesle rekao je da je jedan od razloga zašto mogu proizvesti svoja vozila Model Y u Njemačkoj za 10 sati taj što koriste dvije divovske preše, primjenjujući 6000 tona pritiska za izradu stražnjeg dijela automobila.

Teslina preša može proizvesti 17 komponenti za manje od šest minuta. Uz još šest velikih preša na putu, Tesla će uskoro izrađivati i prednji dio automobila na taj način i tako brzo.

Sastavljanje od 30 sati
Dok VW može proizvesti određene modele kao što su Tiguan ili Polo za 18, odnosno 14 sati u Njemačkoj i Španjolskoj, njegov električni ID.3 – izrađen u tvornici koja proizvodi šest modela od tri VW-ovih brendova – još uvijek se sastavlja 30 sati.

U VW-ovoj tvornici Trinity više radnih koraka bit će sažeto u jedan – automatizacija, smanjenje veličine limarske radionice i smanjenje broja poslova koji zahtijevaju naporan fizički rad. Vollmer je to nazvao proširenjem “suradnje čovjeka i robota”.

Volkswagen ne planira imati divovske preše u novoj tvornici u Wolfsburgu, već će umjesto toga koristiti opremu u svojoj tvornici u Kasselu udaljenoj oko 160 km i transportirati proizvode vlakom.

Američka investicijska banka JPMorgan predviđa da će Teslina tvornica u Grünheideu proizvoditi oko 54.000 automobila ove godine, 280.000 sljedeće, a zatim 500.000 do 2025. godine. Volkswagen, koji je prošle godine isporučio oko 452.000 električnih vozila, još nije postavio cilj za Trinity koji će koristiti svoju platformu za skalabilne sustave.

Cilj je izgraditi 40 milijuna vozila diljem svijeta na novoj platformi koja kombinira više motora s unutarnjim izgaranjem i električnih platformi u jednu, a do 2030. žele da polovica vozila iz njihove globalne proizvodnje bude potpuno električna.

Tesla, koja je prošle godine proizvela 936.000 automobila, namjerava na ceste poslati 20 milijuna automobila godišnje do kraja desetljeća, odnosno udvostručiti trenutnu godišnju proizvodnju Toyote, najvećeg svjetskog proizvođača.

Komentirajte prvi

New Report

Close