Vodeći diskografi žele od YouTubea veći dio kolača

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 12. travanj 2016. u 08:54
Gledanje spotova najmasovniji je oblik konzumacije glazbe/FOTOLIA

Iako glazba čini čak 35 posto pregledavanog sadržaja na YouTubeu, nakladnici dobivaju vrlo malo novca od popularnog servisa.

Tri najveća svjetska glazbena nakladnika Universal Music, Sony Music i Warner Music – nezadovoljni podjelom dijela prihoda – kreću u pregovore o licenciranju sadržaja s Googleovom video-platformom YouTube. Naime, čelni ljudi diskografskih kuća upozoravaju da, unatoč velikoj popularnosti glazbenih spotova na YouTubeu, oni od toga zarađuju tek "kikiriki".

 

101posto

porastao je lani broj dostupnih pjesama

Najveća se razlika uočava između prihoda zarađenih od glazbenih sadržaja na kanalu i prihoda od reklama koje se prikazuju za vrijeme reprodukcije glazbenog sadržaja, a koje YouTube zadržava. Samo u prošloj godini broj pjesama koje su dostupne putem besplatnih streaming servisa gdje je YouTube najveći porastao je za 101 posto, prenosi The Financial Times, dok su povezani prihodi u glazbenoj industriji rasli tek 31 posto. "Tehnološki se divovi bogate na štetu ljudi koji zapravo glazbu stvaraju", komentirao je Cary Sherman, predsjednik i izvršni direktor američke udruge diskografa RIAA.

Jimmy Iovine, čelni čovjek Apple Musica, za Vanity Fair je komentirao da na YouTube odlazi oko 40 posto konzumacije glazbe na globalnoj razini, a da glazbena industrija dobije tek četiri posto prihoda. "Svjesni su da ovo nije najispravnije. No, je li im stalo? Nemam pojma", rekao je Iovine. Zakon o elektroničkim autorskim pravima (DMCA) YouTubeu omogućava zaštitu od kaznenog progona ukoliko se utvrdi da su pružatelji neovlaštenog sadržaja. Kritičari uglavnom borbu diskografa s glazbenim platformama smatraju uzaludnom.  

Iako YouTube posjeduje alate kojima se štite autorska prava izvođača i diskografske kuće pod kojom je djelo nastalo, korisnici diljem svijeta nađu način kako ilegalnim putem objaviti sadržaj. "Ako ono što tražite nađete besplatno na YouTubeu, takvo što zasigurno ide na štetu plaćenih usluga", smatra James McQuivey, analitičar Forrester Researcha.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close