Korporativna sjedišta velikih tvrtki u Europi rastu sve više i bivaju sve raskošnija.
Europske tvrtke troše između dva i sedam posto ukupnog prihoda svoje grupe na održavanje vlastitog korporativnog sjedišta, pokazuje analiza koju je na 86 velikih multinacionalnih kompanija napravila konzultantska kuća Roland Berger. Iako se sve više poslovnih operacija odvija na Dalekom istoku i drugim područjima svijeta, čak 80 posto anketiranih tvrtki ne namjerava dislocirati, a niti smanjivati, svoju upravnu zgradu. No, kako su poslovne operacije sve više globalizirane, tako i korporacije, njih 60 posto, planira u narednom razdoblju svoje sjedište više internacionalizirati. Reprezentativna sjedišta imaju smisla samo ukoliko obavljaju "value-added" funkciju. To može biti vezano uz menadžment, uz prodaju ali i uz centralne funkcije ili takozvane "shared services". Hrvatska je još relativno daleko od globalnih korporativnih tokova, no najveća razlika je u činjenici da Hrvatska gotovo i nema multinacionalnih korporacija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu