Poslovna strategija zrakoplovne kompanije Etihad iz Abu Dhabija na staklenim je nogama zbog spora s njemačkom vladom oko dijeljenja letova s kompanijom Airberlin. Etihad se – za razliku od Emiratesa i Qatar Airwaysa koji su nudili niže cijene – odlučio za drugačiju strategiju kojom je postao značajan igrač na tržištu. Ta je kompanija stjecala udjele u europskim kompanijama, poput talijanske Alitalie, srpske Air Serbie ili njemačkog Airberlina gdje su 2011. kupili 29 posto dionica.
29posto
udjela u Airberlinu stekao je Etihad prije pet godina
Ključno za poslovanje
To je bila prva Etihadova akvizicija koja mu je donijela značajno i povoljno proširenje europske mreže kroz dijeljenje letova (Code-sharing). Inače, dijeljenje letova ključno je za Etihadovo poslovanje – čak 92 posto njegovih letova odvija se na tom principu dok je kod Emiratesa taj udjel 74 posto, a kod Qatara 65 posto. Međutim, Airberlin zadaje Etihadu posljednjih mjeseci sve više glavobolje. Naime, njemačko ministarstvo prometa – iako je inicijalno dalo zeleno svjetlo za dijeljenje letova između Etihada i Airberlina – krajem prošle godine odlučilo je kako arapska kompanija na to nema pravo sukladno postojećim bilateralnim sporazumima o zračnom prometu između Njemačke i Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu