Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tranzit tereta kroz Sueski kanal pao za 45 posto

Autor: Poslovni.hr/Hina
26. siječanj 2024. u 17:00
Podijeli članak —
FOTO: Suez Canal Authority/REUTERS

Obujam tereta u tranzitu kroz Sueski kanal smanjio se zbog napetosti u Crvenom moru za 45 posto u odnosu na početak prosinca, upozorila je UN-ova agencija za trgovinu i razvoj UNCTAD.

Kroz Sueski kanal sada prolazi 39 posto manje brodova, izvijestila je agencija, što odgovara padu obujma tereta za 45 posto.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U prošlom tjednu kontejnerske pošiljke smanjile su se za 82 posto u odnosu na početak prosinca, a još su više smanjene pošiljke ukapljenog plina, ističe UNCTAD, ne navodeći brojke.

Kroz Sueski kanal sada prolazi 39 posto manje brodova, izvijestila je agencija, što odgovara padu obujma tereta za 45 posto.

U prošlom tjednu kontejnerske pošiljke smanjile su se za 82 posto u odnosu na početak prosinca, a još su više smanjene pošiljke ukapljenog plina, ističe UNCTAD, ne navodeći brojke.

Transport žitarica tek se blago smanjio, a transport nafte tankerima blago se povećao, navodi agencija UN-a.

Sueski kanal pokriva 12 do 15 posto globalne trgovine i 25 do 30 posto kontejnerskog prometa.

Početkom studenog jemenski pokret Ansar Allah počeo je u Crvenom moru napadati brodove povezane s Izraelom, tražeći primirje u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze i dostavu humanitarne pomoći Palestincima. Pokret je vodeća snaga u savezu koji upravlja većinom naseljenih dijelova Jemena.

SAD i Britanija odgovorili su napadima na ciljeve u Jemenu, uz obrazloženje da žele zaštititi plovidbu komercijalnih brodova, što je dodatno zaoštrilo napetosti u regiji, napominje UNCTAD.

U takvom su okruženju logističke tvrtke počele preusmjeravati brodove oko Rta dobre nade, što produljuje putovanje i do 14 dana i povećava troškove goriva, uz rizik raspirivanja inflacije, ugrožavanja prehrambene sigurnosti i većih emisija stakleničkih plinova, ističe agencija.

Kriza u Crvenom moru nadovezala se na poremećaje u svjetskoj trgovini koje su izazvali rat u Ukrajini i neuobičajno niska razina vode u Panamskom kanalu zbog suše, povezane s klimatskim promjenama, primjećuje agencija.

Kroz Panamski kanal sada prolazi za 36 posto manje brodova nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, utvrdio je UNCTAD.

“Posljedice su dramatične”, upozorava voditelj trgovinske logistike u UNCTAD-u Jan Hoffmann.

„Jako smo zabrinuti. Svjedočimo kašnjenjima, većim troškovima, većoj emisiji stakleničkih plinova”, rekao je Hoffmann u četvrtak novinarima, objasnivši da su emisije porasle budući da brodovi plove duljim rutama.

Od početka prosinca 2023. vozarine iz Šangaja u prosjeku su udvostručene, a one do Europe utrostručene, navodi dužnosnik UNCTAD-a, a porasle su i na potezu do zapadne obale SAD-a, ističe dužnosnik UN-a.

Očekujemo višestruke posljedice takvog razvoja situacije, dodao je, upozorivši na veće troškove, moguće jačanje inflacije i kašnjenja pošiljki i pogoršanje faktora koji potiču klimatske promjene.

Autor: Poslovni.hr/Hina
26. siječanj 2024. u 17:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close