Kineski diskontni div Temu promijenio je svoj poslovni model u Sjedinjenim Državama nakon što su u petak na snagu stupila nova pravila administracije američkog predsjednika Donalda Trumpa o uvozu pošiljaka male vrijednosti.
Naime, Temu je iznenada prilagodio svoju web stranicu i aplikaciju tako da prikazuje isključivo proizvode iz američkih skladišta, a artikli koji su se dosad slali izravno iz Kine označeni su kao „rasprodani”.
Kompanija je u SAD-u postala sinonim za nabavu ultrajeftinih proizvoda iz Kine – poput tenisica za pet dolara ili pak preša za češnjak od1,5 dolara. Niske maloprodajne cijene omogućavalo joj je tzv. „de minimis” pravilo koje od 2016. naa američko tržište dopušta uvoz robe vrijedne do 800 dolara, bez carinjenja.
Ta je pogodnost ukinuta u petak, izvršnom naredbom koju je Trump potpisao u travnju.
Podsjetimo, on je još u veljači privremeno suspendirao “de minimis” pravilo, ali ga je nakon nekoliko dana vratio jer su carinske službe bile preopterećene obradom i naplatom tarifa na masovne pošiljke male vrijednosti.
Ukidanje „de minimisa” i nove carine od 145 posto na kinesku robu prisilili su Temu da povisi cijene, obustavi agresivnu online kampanju i preusmjeri ponudu na američko tržište kako bi izbjegao dodatne namete.
Glasnogovornik Temua za CNBC je potvrdio da se sve narudžbe u SAD-u sada obrađuju putem lokalnih prodavača i isporučuju iz američkih skladišta, dodavši da „cijene za američke kupce ostaju nepromijenjene”.
“Temu aktivno traži američke prodavače kako bi im pomogao proširiti doseg i razviti poslovanje,” izjavio je glasnogovornik.
Prije nego što je Temu prestao nuditi izravne pošiljke iz Kine, kupci su na proizvode plaćali uvozne pristojbe od 130–150 posto, što je često udvostručilo cijenu narudžbe. Nakon promjene poslovanja, kompanija američkim kupcima jamči da za lokalne proizvode više nema uvoznih ni dodatnih troškova.
Vlasnik Temua, kineski e-commerce div PDD Holdings, posljednjih je godinu dana intenzivno gradio zalihe u SAD-u, predviđajući jačanje trgovinskih napetosti i ukidanje „de minimis” pravila.
Shein, još jedan kineski igrač koji je koristio ovu administrativnu olakšicu, prošlog je tjedna povisio cijene svojih proizvoda te na blagajni uveo oznaku: „Carine su uključene u cijenu. Nećete imati dodatnih troškova pri isporuci.”
Mnogi neovisni prodavači na Amazonu također se oslanjaju na kineske proizvođače. Amazonova usluga Haul, koja konkurira Temuu, koristila je pravilo “de minimis” kako bi iz Kine slala proizvode do 20 dolara izravno američkim kupcima.
Nakon napetosti s Bijelom kućom, Amazon je početkom tjedna objavio da je razmatrao prikazivanje carinskih troškova na Haul proizvodima, no u međuvremenu je od toga odustao.
Administracija Joea Bidena također je razmišljala je o ukidanju „de minimis” pravila.
Kritičari “de minimisa” tvrde da to pravilo šteti američkim poduzećima te da olakšava krijumčarenje fentanila i drugih ilegalnih supstanci jer carinska služba rjeđe pregledava male pošiljke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu