Strancima izgradnja tunela: Posao vrijedan 700 milijuna eura radit će se 24 sata dnevno

Autor: Poslovni dnevnik , 18. studeni 2019. u 13:18
Ilustracija: Getty Images

Građevinari koji će izgraditi dva najduža tunela na tom pravcu zapravo će morati postaviti gotovo 25 kilometara tunelskih cijevi.

Ovih dana slovenska državna tvrtka 2TDK, koja vodi posao oko izgradnje drugog kolosijeka između Divače i Kopra, objavit će natječaje za glavne radove za ključni slovenski željeznički pravac koji će znatno povećati kapacitete Luke Kopar.

Prvim natječajem tražit će se građevinare za najduže tunele između Divače i Črnog Kala – prvi će biti dugačak 6,7 kilometara, a drugi nešto više od 6 kilometara. Drugi natječaj odnosi se na gradnju tunela i vijadukta od Črnog Kala do Kopra. Ukupna vrijednost oba natječaja iznosi oko 700 milijuna eura, piše Dnevnik.

Radit će se 24 sata dnevno

Građevinari koji će izgraditi dva najduža tunela na tom pravcu zapravo će morati postaviti gotovo 25 kilometara tunelskih cijevi, jer svaki tunel ima paralelnu uslužnu cijev. Na samo 27 kilometara pruge Divača-Kopar bit će postavljeno 37 kilometara tunelskih cijevi. Ukupno, izgradit će se osam tunela, dva vijadukta i dva mosta.

Na prvi natječaj se mnogu prijaviti građevinske kompanije koje su ostvarile više od 150 milijuna eura godišnjeg prometa između 2016. i 2018. godine i izgradie više od 10 kilometara tunelskih cijevi, te barem jedan tunel duži tri kilometra u posljednjih deset godina. “Čak i kada bi bio izgrađen tunel Karavanke ne bi se smatrao referentnim, jer neće dobiti uporabnu dozvolu do kraja natječajnog roka za prugu”, rekao je Dušan Zorko, glavni direktor 2TDK. Zbog toga će dva ključna tunela sigurno graditi strani građevinari jer domaći, ako će i graditi tunel kroz Karavanke, ne ispunjavaju uvjete.

 

8 tunela

dva vijadukta i dva mosta imat će nova slovenska pruga

U 2TDK očekuje se da će slovenski građevinari sudjelovati kao podizvođači ili partneri u međunarodnom konzorciju. Dušan Mes, direktor Slovenskih željeznica, nedavno je za Dnevnik najavio da će ŽGP sigurno biti podizvođač. Oba tunela morat će se biti izgrađena u roku od 43 mjeseca od potpisivanja ugovora. Prema optimističnim procjenama, potpisivanje bi se moglo dogoditi sredinom sljedeće godine. U drugoj trećini 2020. gradnja bi već već mogla započeti, a radit će se će 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu.

Očekuju pet do deset prijava

Drugim javnim pozivom 2TDK traži građevinare za čak šest tunela i dva vijadukta. Tvrtke koje se prijave morat će dokazati da su imale više od 100 milijuna eura godišnjeg prometa od 2016. do 2018. godine, izgradile više od šest kilometara tunela, najmanje jedan duži od dva kilometra, te most ili vijadukt duži od 150 metara.

Zainteresirane su građevinske kompanije cijele Europe, kao i Kine, Koreje i Turske. “Očekujemo veliku konkurenciju”, kaže Zorko, dodajući da će na svaki natječaj stići najmanje pet do deset prijava. Sve mora biti izgrađeno 39 mjeseci nakon potpisivanja ugovora.

Ukupna vrijednost drugog kolosijeka između Divače i Kopra, koja bi trebala povećati prednost koparske luke u sjevernom Jadranu, osobito pred Trstom i Rijekom, procjenjuje se na gotovo 1,2 milijardu eura. Gradnja će trajati šest godina, a EIB je već odobrio Sloveniji kredit od 250 milijuna eura.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Znaci iz clanka je dosta jasno tko gradi, zasto, u kojem roku, za koliko novaca i tko se smije prijavit na natjecaj. Vise manje puno toga je jasno.
Nije jasno sto radi Hrvatska u to isto vrijeme kako bi luka Rijeka bila malo konkurentnija?
Odnosno nije jasno zasto nitko nista ne radi po tom pitanju?
To sto susjedi rade nije neka znanost, nego puko prezivljavanje, jer su oni shvatili da ako se ne razvijas=stagniras-stagniras=propadas…
Valjda cemo i mi nekad shvatit.

Ako u naslovu nije navedeno mjesto, odma znas da je clanak o necemu van Hrvatske 🙂

New Report

Close