Slovenske željeznice žele kupiti autobusnog prijevoznika Nomago

Autor: Poslovni dnevnik , 26. studeni 2019. u 22:00
Nomago sada ima više od 1100 zaposlenika

Preuzimanje je vrijedno 20 do 30 milijuna eura, a moraju ga odobriti Nadzorni odbor Slovenskih željeznica i Slovenski državni holding.

Slovenske željeznice (SŽ) zainteresirane su za preuzimanje autobusnog prijevoznika Nomago.  Posao je vrijedan 20 do 30 milijuna eura, moraju ga odobriti nadzorni odbor SŽ-a i Slovenski državni holding (SDH), a očekuje se da će biti zaključen sljedećeg mjeseca, javlja TV Slovenija.

SŽ zanimaju samo Nomag autobusi i veze. "Između željeznice i autobusa postoji ogromna sinergija", rekao je Dušan Mes, direktor SŽ, za TV Sloveniju.  Tvrtka Adventura Holding, koja je vlasnik Nomaga, u vlasništvu je Darka Martina Klariča (92%), a manji udjeli pripadaju Anuški Beltram (3,04%), Mist Financama u vlasništvu Mihe Tavčara (2,03%) i Alešu Mesecu (2,03%).

"Otvoreni smo za potencijalna strateška partnerstva koja bi pospješila daljnji razvoj Nomaga, ili za suradnju s potencijalnim partnerima na stvaranju priče o Nomagu. Već nekoliko mjeseci vodi se međunarodni natječajni proces kojeg vodi Deloitte i koji uključuje nekoliko potencijalnih strateških partnera. Još nismo donijeli odluku s kojim ćemo od tih investitora zajednički razvijati Nomago", odgovoreno je Delu iz Adventura Holdinga na pitanje prodaju li Nomago.

Ambiciozna strategija
Adventura Holding potvrđuje i da su Slovenske željeznice jedna od kompanija zainteresiranih za preuzimanje Nomaga.  "Adventura Holding će prije svega razmotriti koji bi od potencijalnih partnera bio najprikladniji za Nomagov dugoročni razvoj.  Jedna od mogućih opcija je povezivanje s tvrtkama koje djeluju na području mobilnosti ili komplementarnim područjima. 

 

700 autobusa

imat će krajem ove godine Nomago Grupa

Druga mogućnost je da će pored Adventure Holdinga Nomago imati podršku i drugih specijaliziranih institucionalnih ulagača koji su usredotočeni na industriju mobilnosti i mogli bi dati značajan doprinos razvoju jednog ili više strateških stupova poslovanja Nomago Grupe, ili na neki drugi način podržati ambicioznu strategiju", objašnjava Adventura Holding. Nomago je nastao spajanjem više od deset tvrtki u Sloveniji, Italiji i Hrvatskoj.

Preme prvim procjenama, Nomago Grupa će 2019. zaključiti s prihodima između 70 i 75 milijuna eura, a bruto prihodi će biti između 90 i 95 milijuna eura, kažu iz prijevozničke kompanije.  Krajem ove godine imat će više od 700 autobusa, a u Nomago Grupi bit će zaposleno više od 1100 zaposlenika. Nakon niza spajanja i širenja na inozemna tržišta, Nomag je najavio da će, uz geografsko širenje poslovanja, početi s inovativnim uslugama mobilnosti u području drugih vrsta prijevoza.

Očekuju 15 milijuna putnika
Prema pisanju Financa, nova strategija Nomaga trebala bi se usredotočiti na razvoj dva strateška stupa poslovanja.  U prvom stupu su integrirani javni putnički prijevozi u Sloveniji, Italiji i Hrvatskoj, gradski putnički promet kojim kompanija upravlja u šest gradova, školski prijevoz za više od stotinu škola i prijevoz radnika za neke velike tvrtke u regiji Alpe Adria.

Drugi stup ima za cilj proširenje u Europi, gdje se očekuju dvoznamenkaste stope rasta. Najavljuju nove usluge mobilnosti – tzv. prijevoz na zahtjev (Nomago Charter) i širenje međunarodnih ruta Nomago InterCityja i putovanja. U narednih pet godina očekuje se porast prihoda na više od 150 milijuna eura. Također predviđaju više od 40 milijuna eura investicija, a očekuje se da će prevoziti više od 15 milijuna putnika godišnje.

Najvjerojatniji kupac Nomaga, Slovenske željeznice, ovu godine će zaključiti s oko 550 milijuna eura prihoda. Očekuje se da će strateški partner češki EPH Holding kupiti 49% udjela i ući u SŽ-Teretni promet. Ulazak strateškog partnera prvo moraju odobriti nadzornici i SDH. Slovenske željeznice već su bile zainteresirane za kupnju autobusnog prijevoznika Avrigo 2015. godine, ali ga je Osiguranje Triglav prodalo Adventura Holdingu za 14,2 milijuna eura. Ponuda SŽ-a tada je bila bolja, ali su bili vrlo spori u dobivanju odobrenja. 

Komentirajte prvi

New Report

Close