Revolucionarni projekt: Testira se ‘beskonačni vlak’ koji se sam puni tijekom vožnje

Autor: Poslovni.hr
26. lipanj 2025. u 08:13
Podijeli članak —
FOTO: Pixabay

Prema pisanju njemačkog Bilda, riječ je o inovativnom teretnom vlaku koji se trenutačno nalazi u testnoj fazi u Australiji i obećava promet bez emisija i bez potrebe za gorivom.

Njegovi tvorci ponosno ga nazivaju “Infinity Train” – Beskonačni vlak, a ovaj bi projekt mogao označiti početak nove ere održivog željezničkog prometa. Prema pisanju njemačkog Bilda, riječ je o inovativnom teretnom vlaku koji se trenutačno nalazi u testnoj fazi u Australiji i obećava promet bez emisija i bez potrebe za gorivom.

Glavna posebnost ovog projekta jest činjenica da je vlak u potpunosti na baterijski pogon, što znači da ne troši dizel i, prema tvrdnjama inženjera, ne ispušta nikakve štetne plinove. No, ono što ga uistinu izdvaja jest da mu za rad nisu potrebne vanjske stanice za punjenje. Vlak se, naime, puni sam tijekom vožnje!

Iza ove tehnološke inovacije stoji australski rudarski div i proizvođač željezne rude, tvrtka Fortescue. Motivacija za razvoj ovakvog vlaka leži u golemim troškovima i ekološkom otisku njihove postojeće željezničke mreže. Naime, tvrtka na zapadu kontinenta upravlja stotinama kilometara pruge po kojoj prometuju 54 dizelske lokomotive, prevozeći željeznu rudu.

To stvara ogroman trošak. Iz Fortescuea navode: “Naš željeznički promet ključan je za transport rude, ali uzrokuje visoke ekološke troškove. Samo u fiskalnoj 2021. godini potrošili smo 82 milijuna litara dizela, što čini čak jedanaest posto ukupnih emisija naše tvrtke.” Upravo tu ogromnu količinu goriva i prateće emisije tvrtka planira eliminirati uvođenjem “Beskonačnog vlaka”.

Princip rada temelji se na fizici i pametnom korištenju energije. Kada teško natovaren vlak putuje nizbrdo, sila kočenja stvara kinetičku energiju koja se ne gubi, već se pretvara u električnu energiju i pohranjuje u baterije vlaka. Ovaj se proces naziva regenerativno kočenje i već se koristi, primjerice, u električnim automobilima.

“Vlak koristi gravitacijsku energiju generiranu na nizbrdicama naše željezničke mreže kako bi napunio svoje baterijske sustave. Zahvaljujući tome, nije potrebna nikakva vanjska infrastruktura za punjenje niti dodatni izvori obnovljive energije. Prikupljena energija dovoljna je da se vlak samostalno vrati na polazište”, pojasnili su iz tvrtke. Ipak, još uvijek nije poznato kada će tehnologija biti dovoljno testirana i spremna za potpunu primjenu u redovnom željezničkom prometu. Iz tvrtke poručuju kako njihovi tehničari trenutačno intenzivno rade na pripremi za serijsku proizvodnju.

Autor: Poslovni.hr
26. lipanj 2025. u 08:13
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close