Svake srijede u jednom baru u centru Tokija održava se neobično okupljanje s brzim spojevima. Posjetitelji piju i izmjenjuju sramežljive poglede, no ovamo nisu došli radi ljubavi. "Želim upoznati ljude poput sebe, to jest ljude koji shvaćaju internet", kaže Shingo Hiranuma (29), bivši programer aplikacija u Toshibi, koji je nedavno predstavio novu aplikaciju Sanpo. "I ne bih prihvatio baš bilo koga."
Dok ostarjeli japanski tehnološki divovi poput Sonyja i Panasonica i dalje gube na snazi, raste nova generacija poduzetnika na području tehnologije. Iako ih još nema mnogo, okreću se prema brojnim inkubatorima za mlade tvrtke, pa čak i financiranju Silicijske doline. Usto, takozvani saloni za susrete pomažu im da upoznaju potencijalne suradnike. "Stanje u Japanu danas je nesigurno, što je mlađe Japance potaknulo na rizik i isprobavanje novih ideja", kaže Hiro Maeda (26), koji je radio na osnivanju nekoliko tvrtki u Sjedinjenim Američkim Državama prije nego što se vratio u Japan i u Tokiju stvorio inkubator Open Network Lab. Taj je inkubator od osnutka 2010. godine financirao pet skupina mladih tvrtki. Maeda kaže da je ove godine tijekom posljednjeg kruga prikupio gotovo 100 prijava, što je dvostruko više nego prošle godine. Japanu hitno treba infuzija poduzetničke krvi. S obzirom na tromo gospodarstvo i stanovništvo koje stari, država je pala na 25. mjesto na nedavnoj UNovoj ljestvici globalnih inovacija, a to je prvi put da je od 2007., kad se anketa počela provoditi pala sa 20. mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu