Prije nekoliko tjedana Thomas Goddard, student iz Santa Clare u Kaliforniji i vjerni pobornik predsjednika Obame, posjetio je stranicu mittromney.com kako bi provjerio što taj predsjednički kandidat misli o pobačaju.
Kad je nakon toga posjetio druge internetske stranice, počeli su mu se pojavljivati oglasi u kojima se od njega traži da donira novac kampanji Mitta Romneyja. U jednom se oglasu, kaže, spominju obiteljske vrijednosti, a očito je namijenjen nekome tko je konzervativniji od njega. "Nema nikakvog smisla", kaže Goddard. "Ja sam posve drukčiji od Romneyjevih zagovornika. No otkako sam posjetio Romneyjevu stranicu, njegovi me oglasi prate." Jedno od glavnih obilježja ove kampanje jest korištenje metoda rudarenja podataka radi prilagođavanja oglasa glasačima na temelju digitalnog traga koji ostavljaju prilikom posjeta internetskim stranicama. Praksa je to koju su uvele tvrtke koje se bave internetskom trgovinom, koje rade s tvrtkama koje prodaju informacije radi stvaranja detaljnih portreta potrošača, a cilj im je potrošačima pristupiti na marketinški prikladniji način. Prema podacima tvrtke Evidon, koja potrošačima i tvrtkama pomaže da prate i nadziru softver za praćenje treće strane, u posljednjim tjednima izbora obje su predsjedničke kampanje drastično povećale korištenje takvih marketinških nadzornih mehanizama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu