Zbog gotovo 14,7 milijuna nezaposlenih Amerikanaca neki kandidati čine sve i svašta kako bi se obračunali s konkurencijom i preduhitrili je. I dok se jedni vraćaju u školu kako bi stekli nova znanja, drugi poduzimaju ekstremnije mjere – podvrgavaju se plastičnim operacijama kako bi poboljšali fizički izgled, prenosi portal ordinacija.hr.
“Mogu vam posvjedočiti da u posljednje vrijeme imamo povećan broj klijenata koji žele izgledati što bolje kako bi se mogli boriti s nemilosrdnom konkurencijom. Svi kandidati imaju znanja i vještine, imaju odlične životopise. Međutim, oni žele izgledati osvježeno i tako dokazati kako mogu držati korak s mlađom konkurencijom”, izjavio je Yan Trokel, plastični kirurg iz New Yorka. Je li i u Hrvatsku stigao taj trend? “Težnja za većim samopouzdanjem, a kroz to i za uspjehom na privatnom i poslovnom planu svakako su jak motiv za estetsku korekciju. Većina pacijenata koja se podvrgava estetskim zahvatima očekivani pozitivan utjecaj na samopouzdanje navode kao jedan od glavnih razloga za svoju odluku”, kaže dr. Dinko Tončić, estetski kirurg poliklinike “Dr. Tončić”. Na pitanje u kojoj je mjeri opravdan kirurški estetski tretman radi pronalaska zaposlenja, Tončić kaže: “Jedina prava indikacija za estetski zahvat je želja pacijenta da korigira više ili manje izraženu deformaciju ili nedostatak u području lica ili tijela. Takvi nedostaci mogu znatno narušavati izgled neke osobe, pa tako i njezino samopouzdanje. Samim time uspješan estetski zahvat može imati presudan utjecaj na uspjeh na privatnom i poslovnom planu”. “Sama želja pacijenta za estetskom korekcijom nije dovoljan razlog za operaciju. Prije operacije moramo jasno definirati o kakvoj je deformaciji ili nedostatku riječ te je li s postojećim kirurškim tehnikama možemo uspješno riješiti. Treba ustanoviti ima li pacijent realna očekivanja od predstojećega estetskog zahvata”, kaže Tončić. Američki trend odlazaka na estetske operacije radi dobivanja što boljega radnog mjesta prokomentirala je i profesorica Majda Rijavec, psihologinja i kolumnistica Ordinacije. “Taj se problem može promatrati kroz aspekt društva koje takve kriterije nameće. Kako su ljudi uopće došli do ideje da će zbog ljepote prije dobiti posao? Za neka je zanimanja logično da morate “pristojno” izgledati. Ali s druge strane ima uspješnih ljudi koji ne posjeduju klasičnu ljepotu. Meni se čini da je posrijedi socijalno-patološki trend pomoću kojeg ljepota postaje dominantan uvjet za dobivanje posla. Ja se nadam da to kod nas još nije tako”, zaključuje Rijavec.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu