Nakon uvođenja letova na redu je smanjivanje carine

Autor: Poslovni.hr , 22. siječanj 2020. u 22:00
Kosovski premijer Ramush Haradinaj /REUTERS

Kosovski mediji navode kako se razmatra ukidanje dodatne carine na srpske proizvode uvedene 2018.

Prištinski portal Gazeta ekspres objavio je dokument za koji navodi da, između ostalog, obavezuje Kosovo da ukine zaštitnu carinu od 10 posto uvedenu u studenme 2018. za robu iz Srbije.

Riječ je o dokumentu potpisanom u Berlinu o uspostavljanju zrakoplovne linije Beograd-Priština, navodi se. Prištinski portal tvrdi da navodno posjeduje kompletan dokument u odnosu na ono što su dvije strane objavile kao "pismo o namjerama" i to kao zasebna dokumenta o onom na što se dvije strane pojedinačno obavezuju da isporuče za slobodne zračne koridore. Kosovo se, prema dokumentu prištinske strane i Kfora s Lufthansom, također obavezuje i da c?e sporazumi o slobodi kretanja i IBM sporazum (Sporazum o integriranom upravljanju prelazima) koji su postignuti u Bruxellesu primjenjivati i na putnike, poštu i teret koji se budu prevozili na ovoj relaciji.

Kontrola KFOR-a
"KFOR zadržava pravo na kontrolu zračnog prostora iznad Kosova u skladu s međunarodno priznatim sporazumima misije NATO-a na Kosovu. U skladu sa sporazumom i dogovorom Kosovska uprava civilnog zrakoplovstvo i KFOR uskladit će i potpisati Dogovor o usklađivanju postupaka o liniji Beograd-Priština. U svakom trenutku Kosovska uprava civilnog zrakoplovstva, aerodrom u Prištini i KFOR u obavezi su da osiguraju siguran let, uključujuc?i slijetanja na relaciji Beograd-Priština", navodi se u dokumentu.

 

10 posto

iznosi dodatna carina na srpske proizvode na Kosovu

Istovremeno, prištinski list Koha ditore ocjenjuje da se "kosovska državnost dovodi u pitanje" u dokumentu koji je kosovska strana potpisala u Berlinu, jer se izbjegava upotreba naziva kosovskih institucija. U pismu koje je Kosovo potpisalo s tri druge strane kosovska uprava civilnog zrakoplovstvo naziva se Vlast za civilno zrakoplovstvo na Kosovu.

Stara terminologija 
Govori se o otvaranju posebne linije između Prištine i Beograda, ali se izbjegava terminologija naziva državnih institucija, piše prištinski dnevnik.

Tako se nigdje ne spominje ASHNA – skrac?enica za državnu agenciju za navigaciju, a koristi se samo Jedinica za zračni promet – termin koji je bio u upotrebi pre nego što je Kosovo proglasilo nezavisnost, prenosi beogradski Tanjug. Prištinski list smatra da to pokazuje da su kosovske i srpske vlasti potpisale dva različita pisma specifična za njihov rad.

Komentirajte prvi

New Report

Close