Sportsko terensko vozilo, poznatije pod kraticom SUV, najpopularnija je vrsta automobila na europskim prometnicama. Takozvani “urbani terenci” preuzeli su titulu najpopularnijeg segmenta od malih gradskih automobila koji su desetljećima bili na vrhu prodajnih ljestvica, a u 2024. godini čak trećina svih novih automobila na cestama pripada upravo ovoj kategoriji. No, s obzirom na toliku zastupljenost, ključno pitanje za svakog kupca jest koliko je ova vrsta vozila zapravo pouzdana i isplativa za održavanje, prenosi Daily Mail.
Kako bi odgovorili na to pitanje, vodeća platforma za zaštitu potrošača i kupnju automobila “What Car?” provela je svoje godišnje istraživanje pouzdanosti, u kojem je gotovo trideset tisuća vlasnika podijelilo svoja iskustva s različitim modelima SUV vozila. Vlasnici su detaljno opisali sve kvarove koje su njihovi automobili pretrpjeli u posljednje dvije godine, koliko su ih stajali popravci te koliko dugo su automobili bili izvan uporabe zbog odlaska u servis. Na temelju tih podataka, objavljena je detaljna analiza pouzdanosti za 199 različitih modela od 31 marke automobila, a u obzir su uzeta isključivo vozila stara do pet godina, proizvedena od 2019. naovamo.
Rezultati su pokazali značajne razlike među proizvođačima i modelima. Dok su se neki SUV-ovi dokazali kao iznimno izdržljivi i jeftini za održavanje, s minimalnim ili čak nikakvim zabilježenim kvarovima, drugi su se pokazali kao izvor stalnih problema, skupih popravaka i dugotrajnih boravaka u mehaničarskim radionicama. Prije nego što donesete odluku o kupnji svog sljedećeg automobila, važno je uzeti u obzir ove stvarne podatke prikupljene od onih koji te automobile voze svakodnevno.
U nastavku je 10 SUV modela na koje se možete osloniti bez straha, ali i upozorenje na tri modela kod kojih su kvarovi, kvarovi i visoki računi za popravak nažalost postali pravilo, a ne iznimka. Lista je osmišljena kako bi pomogla da se izbjegnu potencijalne zamke.
Odbrojavanje započinje s 10. mjestom na kojem se nalazi Audi Q2 (2016-2026) s ocjenom pouzdanosti od 98.5%. Iako je ovo Audijev najpovoljniji SUV s početnom cijenom od oko 36.000 €, ujedno je i najpouzdaniji model marke. Šteta je što ga njemački proizvođač planira ukinuti 2026. godine. Samo deset posto vlasnika prijavilo je kvar, a jedino problematično područje bio je motor. Audi je pokrio sve troškove popravka, čak i za starije primjerke izvan jamstvenog roka, no ocjena je snižena jer je četvrtina automobila s problemima provela u servisu više od tjedan dana.
Na devetom mjestu je Hyundai Kona Hybrid (2019-danas) s impresivnih 98.7% pouzdanosti. Hibridna verzija pokazala se znatno pouzdanijom od benzinske i električne, sa stopom kvarova od samo osam posto. Vlasnici su prijavljivali manje probleme s karoserijom i električnim sustavima koji nisu povezani s motorom, a Hyundai je sve popravke izvršio besplatno. Odmah iza njega, na osmom mjestu, nalazi se Toyota RAV4 Hybrid (2019-2024) s ocjenom 98.9%. Iako se ovaj model više ne proizvodi, kao rabljeni automobil predstavlja izuzetno pouzdan izbor. Stopa kvarova iznosi samo pet posto, a prijavljeni su manji problemi s 12-voltnim akumulatorom. Svi kvarovi otklonjeni su o trošku Toyote unutar jamstvenog roka. Sedmo mjesto zauzima Kia Niro PHEV (2022-danas) s ocjenom od 99%. Druga generacija ovog modela pokazala se izvanrednom, sa stopom kvarova od samo šest posto, što je drastično bolje od električne verzije kod koje je probleme prijavilo čak 30 posto vlasnika. Iako su popravci ponekad bili spori, Kia je pokrila sve troškove.
Na šestom mjestu je premium model, Porsche Macan (2014-danas), s ocjenom od 99.0%. Podaci obuhvaćaju dizelske i benzinske modele stare do pet godina, a samo pet posto vlasnika prijavilo je bilo kakve probleme, uglavnom vezane uz mjenjač i električne sustave. Većina problema riješena je u jednom danu, a Porsche je platio sve troškove. Peto mjesto pripalo je popularnom Volkswagen T-Rocu (2018-2025) s ocjenom od 99%. Ovaj rezultat je posebno impresivan s obzirom na to da su mnogi anketirani automobili bili stari četiri ili pet godina i izvan tvorničkog jamstva. Samo četiri posto automobila imalo je kvar, a Volkswagen je pokrio sve troškove popravaka. Slijedi Toyota RAV4 PHEV (2019-danas) na četvrtom mjestu s ocjenom 99.2%. Godinama drži visoku poziciju na ljestvicama pouzdanosti, a vlasnici su ove godine prijavljivali samo manje probleme s info-zabavnim sustavom i 12-voltnim akumulatorom. Toyota je pokrila sve troškove, a dvije trećine automobila popravljeno je unutar jednog dana. Treće mjesto zauzima Opel Grandland (2024-danas) s ocjenom 99.6%. Druga generacija ovog SUV-a znatno je pouzdanija od prethodne, sa stopom kvarova od samo četiri posto u usporedbi s 19 posto kod starijeg modela. Svi automobili ostali su vozni i popravljeni su unutar jednog dana o trošku Opela.
Prvo mjesto dijele dva modela s besprijekornom ocjenom pouzdanosti od 100%. Prvi je Kia EV3 (2024-danas), mali električni SUV za koji vlasnici nisu prijavili niti jedan jedini kvar. Ovo je prvi Kijin model koji je postigao savršen rezultat, no treba uzeti u obzir da je automobil u prodaji tek godinu dana, pa se radi o gotovo novim vozilima. Drugi pobjednik s ocjenom od 100% je Hyundai Santa Fe (2018-2024), što je još impresivnije postignuće jer su vlasnici izvještavali o automobilima starim i do pet godina. Ovaj prostrani SUV sa sedam sjedala ističe se kao iznimno pouzdan izbor u svojoj klasi. Niti jedan vlasnik nije prijavio bilo kakav problem ili kvar u posljednje dvije godine, što znači da nitko nije imao neočekivane troškove popravka.
Na trećem mjestu neslavne liste nalazi se Kia Sportage (2016-2021) s vrlo niskom ocjenom pouzdanosti od 72.9%. Riječ je o četvrtoj generaciji ovog popularnog modela, a najveći izvor problema je dizelska verzija. Vlasnici su izvijestili da je čak 56 posto dizelskih modela imalo kvar, najčešće s motorom i mjenjačem, u usporedbi sa samo 20 posto kod benzinskih modela. Popravci su bili spori, polovica neispravnih automobila provela je u servisu više od tjedan dana, a pet posto vlasnika platilo je račune veće od 1.700 €. Ipak, 90 posto kvarova riješeno je besplatno zahvaljujući Kijinom sedmogodišnjem jamstvu.
Drugo mjesto najnepouzdanijih zauzima Volkswagen Tiguan (2024-danas) s ocjenom od 64.2%. Ovo je posebno loša vijest za Volkswagen s obzirom na to da je riječ o potpuno novom modelu koji je tek stigao u prodaju. Ovaj automobil ima najvišu stopu kvarova od svih vozila u istraživanju, jer su čak četiri od pet vlasnika prijavila neki problem. Najčešći kvarovi bili su vezani uz info-zabavni sustav (31%), kočioni sustav (19%) i druge električne komponente (19%). Čak 41 posto problematičnih modela bilo je izvan pogona dulje od tjedan dana. Volkswagen je pokrio troškove svih popravaka, što je i očekivano za gotovo nov automobil pod jamstvom.
Na samom dnu, kao najnepouzdaniji SUV na tržištu, nalazi se Nissan Juke s benzinskim motorom (2019-danas), koji je dobio poražavajuću ocjenu pouzdanosti od samo 55.2%. Lista problema s ovim modelom je dugačka, a vlasnici su kao najveće glavobolje naveli 12-voltni akumulator i motor, nakon čega slijede problemi sa sustavom za gorivo i električnim sustavima. Ono što ovaj model čini najgorim izborom su spori popravci i ogromni računi. Čak 64 posto automobila s kvarom bilo je izvan upotrebe više od tjedan dana. Povrh svega, nevjerojatnih 60 posto vlasnika moralo je platiti račune veće od 1.700 €, a samo 30 posto problema riješeno je besplatno, što ga čini financijskom noćnom morom za vlasnike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu