Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Musk se javno kloni politike dok njegove kompanije troše milijune na lobiranje

Autor: Tomislav Pili
14. studeni 2021. u 10:01
Podijeli članak —
Elon Musk, osnivač Tesle i SpaceX-a/REUTERS

Osim što donira kampanje kongresnika obje stranke, Tesla i SpaceX ove su godine angažirali dva lobista s iskustvom rada u Kongresu.

Iako tvrdi da ga politika ne zanima, Elon Musk kroz svoje kompanije Tesla Motors i SpaceX troši milijune dolara na lobiranje što ga čini prilično važnim subjektom na američkoj političkoj sceni.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako pokazuju podaci nestranačkog Centra za odgovornu politiku, Muskova kompanija za svemirske letove SpaceX ove je godine utrošila 1,8 milijuna dolara na lobiranje u Bijeloj kući i ostalim dijelovima administracije, nakon što je prošle godine u tu svrhu odvojila 2 milijuna dolara.

Iako tvrdi da ga politika ne zanima, Elon Musk kroz svoje kompanije Tesla Motors i SpaceX troši milijune dolara na lobiranje što ga čini prilično važnim subjektom na američkoj političkoj sceni.

Kako pokazuju podaci nestranačkog Centra za odgovornu politiku, Muskova kompanija za svemirske letove SpaceX ove je godine utrošila 1,8 milijuna dolara na lobiranje u Bijeloj kući i ostalim dijelovima administracije, nakon što je prošle godine u tu svrhu odvojila 2 milijuna dolara.

U prvih devet mjeseci Tesla Motors za lobiranje je izdvojila 400.000 dolara, više nego što je u tu svrhu utrošio cijele prošle godine.

Provjerena strategija

Za usporedbu, SpaceX-ov izravni konkurent, Blue Origin u vlasništvu vlasnika Amazona Jeffa Bezosa na lobiranje troši 1,4 milijuna dolara. Zanimljivo je da je Musk usvojio strategiju nekoliko poznatih poslovnih ljudi u Americi, poput investitora Nelsona Peltza i Leona Coopermana, pa donira obje velike političke stranke.

Posljednje izvješće Saveznog izbornog povjerenstva pokazuju da je Musk osobno uplatio donaciju republikanskom Nacionalnom odboru. Ta donacija ne uključuje 210.000 dolara koje je SpaceX uplatio za kampanje kongresnika obje stranke tijekom prvog polugodišta ove godine.

Podaci Centra za odgovornu politiku pokazuju da Musk ipak malo više preferira članove Demokratske stranke. Tako je u lanjskom izbornom ciklusu novčano podržao kampanje demokratskih senatora Chrisa Coonsa, Jeanne Shaheen, Jacka Reeda i Garyja Petersa.

Od republikanaca podržao je teksaškog senatora Johna Cornyna i Thoma Tillisa. Muskove kompanije također angažiraju lobiste s vezama u objema strankama. Nedavno su Tesla i SpaceX angažirali najmanje dva lobista s iskustvom rada na Capitol Hillu.

Nisu ga pozvali na sastanak

Dostupni dokumenti pokazuju da je Teslin fokus pri lobiranju na pitanjima dozvola za fotonaponske panele, zatim politika koje se tiču autonomnih vozila, infrastrukture, održavanja autocesta te punionica za električne automobile.

Istovremeno, Musk je krajem rujna preko Twittera objavio da se Bidenova administracija nije ponijela pošteno prema njemu i Tesli jer ih nije pozvala na kolovoški sastanak u Bijeloj kući o električnim vozilima. SpaceX je tijekom trećeg tromjesečja kao lobista angažirao Josepha Petrzelku, nekadašnjeg pomoćnika demokratske senatorice iz Kalifornije, Dianne Feinstein.

Petrzelka je u rujnu postao SpaceX-ov direktor odnosa s vladom, otkriva njegov LinkedIn profil. Dianne Feinstein je članica pododbora za promet, stanovanje i urbani razvoj koji je vezan za ministarstvo prometa.

Od 2003. SpaceX je dobio ugovore s državom, ponajviše NASA-om, vrijedne 10,5 milijardi dolara. Samo ove godine vrijednost ugovora iznosila je 2 milijarde dolara, od čega 1,6 milijardi dolara od NASA-e. Elon Musk, Tesla, SpaceX i Bijela kuća nisu komentirali ove navode, piše CNBC.

Od ankete Musk prodao dionice za 5 milijardi dolara

Elon Musk prodao je dionice Tesle vrijedne 5 milijardi dolara nakon što je prošloga vikenda na Twitteru organizirao anketu s pitanjem da li treba prodati 10 posto svog udjela u tom proizvođaču električnih automobila. Podsjetimo, 58 posto njegovih pratitelja smatralo je da treba prodati te dionice. Kako prenosi Forbes, u prvoj prodaji od 2016. Muskova zaklada ukupno je prodala 4,5 milijuna dionica što čini oko 3 posto njegova ukupnog udjela. Iako je Tesla ovoga tjedna izgubio oko 150 milijardi dolara na burzovnoj vrijednosti, većina naloga bili su na kupovnoj strani.

Autor: Tomislav Pili
14. studeni 2021. u 10:01
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close