Modni velikan gasi stotine trgovina, evo kako možete do robe dok traje pandemija

Autor: Saša Paparella , 19. ožujak 2020. u 11:05
Reuters

Daljnje informacije o radu bit će poznate nakon 3. travnja kad se očekuju rezultati za 1. kvartal. Prodaja je do 29. veljače rasla za osam posto.

Zbog situacije s koronavirusom, grupa H&M odlučila je na temelju odluka njemačkih vlasti privremeno zatvoriti svih svojih 460 trgovina u Njemačkoj.

Pored toga, švedski lanac trgovina odjećom također na dva tjedna zatvara svih 590 prodavaonica u SAD-u, kao i 96 u Kanadi te u Portugalu i Belgiji.

Grupa je, prema navodima vlasti, privremeno također zatvorila sve svoje prodavaonice u Švicarskoj, Grčkoj, Slovačkoj, Litvi, Peruu, Ukrajini, Filipinima, Maleziji kao i na Cipru. Kupci H&M grupe i dalje mogu kupovati putem digitalnih prodajnih kanala tvrtke.

U Kini je u međuvremenu ponovno otvoreno 500 zatvorenih trgovina, od njih ukupno 516. Prodaja u Kini postupno se počela oporavljati kako se situacija u zemlji poboljšavala.

“H&M grupa intenzivno radi na upravljanju situacijom s koronavirusom, pri čemu je najveći prioritet sigurnost zaposlenika i kupaca. Sve se aktivnosti u tvrtki sada pažljivo ocjenjuju – uključujući perspektivu troškova i rizika – kako bi se ublažili negativni učinci situacije.

Važan naglasak stavlja se između ostalog na prilagodbu razine kupovine i zaliha. Daljnje informacije pružit će se nakon 3. travnja, kad bude objavljen privremeni izvještaj za prvo tromjesečje.

Oporavak u Kini

U prvom tromjesečju 2020., odnosno od 1. prosinca 2019. do 29. veljače 2020., neto prodaja H&M grupe povećala se za osam posto, na 55 milijardi švedskih kruna. U domaćim valutama neto prodaja porasla je za pet  posto.

“Na razvoj prodaje u drugoj polovini tromjesečja negativno je utjecalo izbijanje virusa Covid-19, osobito u Kini. Od 1. prosinca 2019. do 23. siječnja 2020. prodaja u Kini porasla je za 27% u domaćoj valuti.

Međutim, potražnja se značajno smanjila kao rezultat brzog razvoja virusa pa je prodaja H&M grupacije u Kini smanjena za 24% u četvrtini kao cjelini. Na svom vrhuncu, u veljači su bile zatvorene 334 od 518 trgovina u Kini.

1050

trgovina švedska kompanija privremeno zatvara u Njemačkoj i SAD-u

Ako se izuzmu Kina, Hong Kong, Singapur, Macao, Japan i Tajvan, prodaja H&M grupe u kvartalu povećana je za 7 posto u lokalnim valutama”, navode u toj kompaniji. Dosad je u ožujku prodaja uglavnom opadala, što je posljedica činjenice da je Europa snažno zahvaćena nastavkom širenja virusa.

Situacija se u svakoj zemlji brzo mijenja. Na temelju odluka vlasti, sve su prodavaonice grupe privremeno zatvorene u Italiji od prije nekoliko dana.

Tijekom vikenda sve su trgovine, također privremeno, zatvorene i u Poljskoj, Španjolskoj, Češkoj, Bugarskoj, Belgiji, Francuskoj, a dijelom i u Grčkoj. Sve trgovine grupe u Austriji, Luksemburgu, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Kazahstanu zatvaraju se od ponedjeljka. Internetska trgovina ostaje otvorena.

Deset puta veća potražnja

I drugi trgovački lanci u EU suočavaju se s radikalnim promjenama u poslovanju, pa su tako  supermarketi u Ujedinjenom Kraljevstvu uveli stroga ograničenja koliko robe kupci mogu kupiti.

Namjera im je spriječiti stvaranje zaliha dok eskalira pandemija koronavirusa. Sainsbury’s i Asda objavili su da neće dopustiti kupcima da kupuju više od tri komada bilo koje namirnice. Sainsbury’s je također kazao da će kod internetske dostave prioritet imati ugrožene skupine i stariji građani.

Tvrtka “nastoji osigurati da svi imaju pristup robi koja im treba”, rekao je direktor Mike Coupe. Asdina ograničenja vrijedit će i za proizvode za čišćenje i higijenu. Trgovački lanac objavio je na svojem blogu da bilježi povećanu potražnju za proizvodima i u trgovinama i u internetskoj prodaji.

“Imamo dovoljno robe za sve, ali imamo odgovornost postupati ispravno radi naših zajednica kako bismo pomogli kupcima da se brinu za svoje voljene kada im je potrebna pomoć”, istaknuo je.

Aldi je već uveo ograničenja od četiri komada po kupcu za sve proizvode, dok je Morrisons objavio da će povećati uslugu dostave robe prodane putem interneta. Drugi trgovački lanci, uključujući Tesco i Boots, uveli su ograničenja za posebno tražene proizvode kao što su tjestenina, maramice i dezificijensi za ruke.

Glavni direktor Bootsa Sebastian James rekao je da problem nije u opskrbi nego u potražnji. “Nijedan opskrbni lanac ne može preživjeti iznenadno, neočekivano globalno deseterostruko povećanje potražnje. Mislimo da je neobično važno da što je više ljudi moguće može nabaviti što im doista treba”, rekao je.

Komentirajte prvi

New Report

Close