Menadžeri optimisti unatoč nesigurnosti

Autor: Poslovni dnevnik , 23. siječanj 2018. u 22:00
Unatoč optimizmu, raste zabrinutost zbog zbog geopolitičke nesigurnosti, kibernetičkih prijetnji, terorizma, dostupnosti ključnih vještina i populizma/Thinkstock

Istraživanje PwC-a među 1300 predsjednika uprava pokazalo da je optimista dvostruko više nego lani.

Rekordan broj predsjednika uprava optimističan je u vezi gospodarskog okruženja diljem svijeta, navodi se u PwC-ovom istraživanju 1300 predsjednika uprava širom svijeta, objavljenom na godišnjem sastanku Svjetskog gospodarskog foruma koji je započeo u utorak u Davosu.

Čak 57 posto lidera iz poslovnog svijeta kaže da vjeruju da će se svjetski gospodarski rast poboljšati u sljedećih 12 mjeseci, što je gotovo dvostruko više od prošlogodišnje razine (29 posto) i najveće povećanje otkad je PwC 2012. počeo ispitivati svjetski rast. 

Jaki gospodarski pokazatelji 
Optimizam u svjetski rast više se nego udvostručio u SAD-u (59 posto) nakon razdoblja nesigurnosti oko izbora. U Brazilu se također uvelike povećao udio predsjednika uprava koji su optimistični da će se svjetski rast poboljšati, s 38 na 80 posto. Pa čak i u manje optimističnim zemljama kao što su Japan i Ujedinjeno Kraljevstvo optimizam u svjetski rast više se nego udvostručio od prošle godine, na 38, odnosno 36 posto. 

Optimizam predsjednika uprava u svjetsko gospodarstvo rezultat je činjenice da su gospodarski pokazatelji vrlo jaki. "Uz burze koje brzo rastu i BDP kojem se predviđa rast na većini glavnih tržišta diljem svijeta, ne iznenađuje što su predsjednici uprava tako uvjereni u napredak," komentirao je Bob Moritz, globalni predsjednik PwC-a. Čak 42 posto predsjednika uprava kaže da su "vrlo uvjereni" u izglede za rast vlastitih tvrtki u sljedećih 12 mjeseci.

Očekivanja predsjednika uprava narasla su na nekoliko ključnih tržišta, uključujući Australiju (46 posto) i Kinu 40 posto), gdje je narastao udio predsjednika uprava koji navode da su "vrlo uvjereni" u izglede za rast vlastitih tvrtki u sljedećih 12 mjeseci. Nakon izborne groznice u SAD-u prošle godine, rana usredotočenost nove administracije na regulativu i poreznu reformu potakla je značajan porast uvjerenosti u izglede za poslovni rast u narednoj godini – s 39 posto u 2017. na 52 posto u 2018. Sjeverna Amerika jedina je regija gdje je većina predsjednika uprava "vrlo uvjerena" u vlastite izglede tijekom sljedećih 12 mjeseci.

 

46 posto

čelnika kao glavno tržište za rast vidi SAD

SAD i dalje glavno tržište
U Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje su pregovori oko Brexita tek nedavno došli do značajnog pomaka, došlo je do pada kratkoročne uvjerenosti poslovnih lidera  sa 41 posto na 34 posto.   Tri sektora koja su najuvjerenija u vlastite 12-mjesečne izglede ove godine su tehnološki sektor (48  posto) poslovne usluge (46 posto) te farmaceutika (46 posto). Uvjerenost predsjednika uprava na tržištu SAD-a proteže se i u prekomorske zemlje, pa ga predsjednici uprava koji nemaju sjedište u SAD-u još jednom proglašavaju glavnim tržištem za rast u sljedećih 12 mjeseci.

Ove godine, SAD pojačava svoje vodstvo ispred Kine – (46 posto za SAD, nasuprot 33 posto za Kinu. Njemačka s 20 posto ostaje na trećem mjestu, a slijede Ujedinjeno Kraljevstvo (15 posto) i Indija, koja je istisnula Japan s mjesta petog najatraktivnijeg tržišta. Uvjerenost u kratkoročni rast prihoda potiče porast broja radnih mjesta, pa 54 posto predsjednika uprava planira povećati broj zaposlenika u 2018. Svega 18 posto predsjednika uprava očekuje smanjenje broja svojih zaposlenika.

Sektori s najvećom potražnjom za novim zaposlenicima su zdravstvo, tehnologija, poslovne usluge, komunikacije i turizam. Unatoč optimizmu u svjetsko gospodarstvo, raste zabrinutost zbog niza mnogo širih poslovnih, društvenih i gospodarskih prijetnji. Predsjednici uprava su 'iznimno zabrinuti' zbog geopolitičke nesigurnosti (40 posto), kibernetičkih prijetnji (40 posto), terorizma (41 posto), dostupnosti ključnih vještina (38 posto) i populizma (35 posto), pa te prijetnje nadmašuju poznate brige oko izgleda za poslovni rast kao što su volatilnost tečaja valuta (29 posto) i promjene ponašanja potrošača (26 posto).

Komentirajte prvi

New Report

Close