Mađarski Mol želi mrežu od 600 benzinskih postaja u Poljskoj

Autor: Ana Blašković , 14. veljača 2023. u 22:00
Péter Ratatics, predsjednik Uprave Ine i voditelj segmenta potrošačkih usluga u Molu/S. B. Babić/PIXSELL

Naftna kompanija namjerava realizirati plan u susjednoj zemlji u idućih pet godina.

Mađarska naftna i plinska tvrtka Mol mogla bi povećati broj benzinskih postaja u Poljskoj na 600 u narednih pet godina, rekao je Péter Ratatics, koji vodi Molov segment potrošačkih usluga, ujedno i predsjednik Uprave Ine, na svečanom otvaranju prve rebrendirane Molove postaje u toj zemlji, javlja poljska novinska agencija PAP.

”Realno, željeli bismo imati 600 postaja u Poljskoj”, rekao je Ratatics, dodajući da bi se cilj mogao postići za pet godina, prenosi Budapest Business Journal. Kako su izvijestili predstavnici grupe, poljsko tržište je vrlo konkurentno.

Akvizicija 410 postaja
Na pitanje koji je najveći izazov, Ratatics je odgovorio da su to cijene goriva. “Marže u Poljskoj su niske, ali smo navikli na konkurentske uvjete”, rekao je Ratatics. U studenom je Mol zaključio akviziciju 410 benzinskih postaja u Poljskoj u sklopu ugovora vrijednog 610 milijuna dolara s PKN Orlenom i Grupom Lotos. Rebrendiranje postaja trajat će dvije godine, rekli su iz kompanije.

Postaje Slovnaft Polska, na jugu zemlje također će ubuduće poslovati pod brendom Mol, pa će poljska mreža grupe narasti na 500 postaja. Prema podacima Poljske organizacije naftne industrije i trgovine (POPiHN), u Poljskoj je krajem 2022. radilo 85 Slovnaftovih benzinskih stanica.

Krajem prošle godine PKN Orlen imao je najviše postaja u Poljskoj, 1920. BP je bio na drugom mjestu s 574 stanice koje su pripadale koncernu. Mol je s gotovo 500 postaja treći dok je Shell četvrti s 455 postaja na poljskom tržištu.

Dok mađarska kompanija mjerka tržišta susjednih zemalja, na lokalnom se osjećaju posljedice vladinih intevencija u cijene. Nakon što je u prosincu ukinuta gornja granica cijena goriva i povećana porezna davanja, puno vozača odlazi puniti spremnike izvan Mađarske, ponajviše Slovačku ili Rumunjsku.

Mađarski premijer Viktor Orban, ponovno izabran za četvrti uzastopni mandat u travnju 2022., suočava se s inflacijom izvan kontrole koja je u prosincu dosegnula 25 posto. U ovoj godini gospodarstvo bi trebalo usporiti na tek 0,6 posto.

Očekuje se da će temeljna inflacija nastaviti rasti odražavajući široku lepezu cjenovnih pritisaka, od troškova proizvodnje, deprecijacije forinte do podizanja indirektnih poreza u nekoliko grana prošle godine.

Ukidanje plafona cijena
Prosječna inflacija u 2023. trebala bi iznositi 16,4 posto što će građanima i narednih mjeseci umanjivati realne dohotke. Orbanova vlada bila je prisiljena odustati od jednogodišnjeg ograničenja maloprodajnih cijena goriva za kućanstva zbog ozbiljnih nestašica koje su se pojavile početkom prosinca.

Istodobno, vlada je podignula trošarinu na gorivo te uvela dodatno oporezivanje dobiti naftne kompanije ostvarene na sirovoj nafti iz Rusije.

Regionalni naftni analitičar u Erste Investmentu tamas Pletser rekao je Reutersu da su cijene goriva u Mađarskoj bile više nego u regiji, djelomično zbog viših poreza, ali i zato što je ograničenje cijena narušilo slobodno tržište goriva, smanjujući konkurenciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close