Kapetan broda iz svojega elegantnog ureda promatra ovu luku na Egejskom moru i smješka se dok visoki kranovi grabe kontejnere s golemog teretnjaka, a robotička transportna vozila prevoze teret u manja plovila koja će uskoro krenuti prema Sredozemlju.
Količina prevezene robe u ovoj luci trostruko je veća nego prije dvije godine, kada je kapetan Fu Cheng Qui postavljen na čelo Uprave od strane globalnog brodarskog giganta Cosco, kojemu je vlasnik kineska vlada. Naime, prema sporazumu potpisanom 2010. godine, Cosco je grčkoj vladi isplatio 647 milijuna dolara za najam polovice pirejske luke te smjesta okrenuo poslovanje ovog nekad ustajalog javnog poduzeća i pretvorio ga su leglo produktivnosti. Drugom polovicom luke i dalje upravlja grčka vlada. A činjenica da ta polovica zaostaje za Coscovom samo dodatno naglašava duboko ukorijenjene odredbe o radu i razmjerno visoke plaće koje godinama zagušuju gospodarski rast ove zemlje. Na mnoge je načina ova "generalka" s vrha prema dnu koju Cosco provodi u Pireju upravo ono čemu Grčka u cjelini mora težiti želi li da njezino recesijom osakaćeno gospodarstvo ikada više bude konkurentno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu