Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Latinoamerikanci u SAD-u kupuju online zbog straha od racija

Autor: Zrinka Gabelica Toplek
12. studeni 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Očekuje se da će se kupovna moć latinoameričkog stanovništva u SAD-u do 2026. godine povećati na 2,8 milijardi dolara, što je najbrži rast u odnosu na druge demografske skupine/Reuters

Latinoamerička zajednica u SAD-u pokretač je tržišnih promjena američke maloprodaje.

Suočeni s pojačanim racijama vezanim za imigraciju, latinoamerikanci u SAD-u značajno preusmjeravaju svoje kupovne navike prema online trgovinama, pokazuju najnoviji podaci i intervjui sa sudionicima tržišta koje je proveo Reuters.

U četvrti Ironbound u gradu Newark, poznatoj po velikom udjelu latinoameričkih stanovnika, prodavači poput Rosa Ludena bilježe značajan pad prometa u fizičkim trgovinama. Razlog za smanjen promet je strah kupaca od izlaska na javna mjesta zbog učestalih akcija provođenja imigracijskih zakona, potaknutih politikom američkog predsjednika Donalda Trumpa.

Ova zabrinutost ne odnosi se samo na trgovinu na malo, nego je proširena i na druge sektore, uključujući poljoprivredne farme i industrijske pogone, poput tvornice baterija Hyundai Motor.

Budućnost maloprodaje

Prema najnovijim demografskim podacima, latinoameričko stanovništvo u Ironboundu čini značajan dio lokalne zajednice, što dodatno naglašava ekonomski i društveni utjecaj ovih događaja na tu populaciju. Ovaj pomak na internetsku kupnju razumljiv je odgovor na rastuću nesigurnost zbog promjena imigracijskih politika i njihova strožeg provođenja.

Kako bi preživjeli tržišnu nestabilnost, male obiteljske tvrtke koje nemaju online prisutnost teško se nose s padom prometa, dok veći maloprodajni lanci poput Walmarta bilježe povećanje prodaje preko interneta za 26 posto u posljednjem izvještajnom tromjesečju. Prema analizama Financial Timesa, očekuje se da će se kupovna moć latinoameričkog stanovništva u SAD-u do 2026. godine povećati na 2,8 milijardi dolara, što je najbrži rast u odnosu na druge demografske skupine. Istraživanja pokazuju da je 60 posto ispitanika među latinoameričkim kupcima u trećem kvartalu 2025. najčešće kupovalo online, što implicira značajne mogućnosti za digitalnu trgovinu prilagođenu američkim Latinoamerikancima.

Stručnjaci, poput Marka Mathewsa iz National Retail Federationa (NRF), najveće svjetske trgovačke udruge u maloprodaji sa sjedištem u Sjedinjenim Državama, ističu da će ovakve promjene oblikovati budućnost maloprodaje, s naglaskom na sigurnost potrošača, pristupačnost proizvoda i integraciju digitalnih tehnologija. Ovakvi trendovi odraz su povećane potrebe za sigurnim i praktičnim načinima kupnje koje digitalna rješenja omogućuju.

Podaci istraživanja tvrtke Kantar potvrđuju znatan pad posjeta fizičkim trgovinama unutar latinoameričkih zajednica, što je u kontrastu s drugim demografskim skupinama. Istodobno, raste povjerenje u digitalne platforme i personalizirane usluge kupnje, što dodatno naglašava važnost prilagodbe maloprodajnog sektora novim navikama i očekivanjima potrošača.

Ovaj pomak ima značajne implikacije za poslovne modele malih i srednjih poduzeća, ali i za velike trgovinske lance koji će se morati prilagoditi dinamičnom i digitalno orijentiranom tržištu. Unatoč trenutačnim izazovima, latinoamerička zajednica (koja čini 19% američkog stanovništva) ostaje velika i raznolika, pružajući širok spektar prilika za poduzeća koja žele razvijati relevantne i kulturno osjetljive marketinške strategije.

Prostor transformacije

Ovaj trend nije samo pitanje sigurnosti, već i značajna prilika za jačanje e-trgovine i digitalnog poslovanja, što može bitno unaprijediti ekonomsku poziciju latinoameričkih potrošača i trgovaca u SAD-u. Kako ističe Financial Times, prelazak na online kupnju shvaća se kao strateški odgovor latinoameričke zajednice na suvremene izazove, pri čemu se tvrtke potiču da prilagode svoje poslovne modele i marketinške pristupe novim potrebama i očekivanjima ove raznolike populacije.

Imigracijski pritisci i strahovi od racija imaju dubok utjecaj na potrošačke navike, oblikujući trendove koji ujedno naglašavaju nužnost digitalne transformacije i kulturne prilagodbe u američkom maloprodajnom sektoru. Ovi izazovi otvaraju prostor za nove prilike koje poduzeća mogu iskoristiti kroz inovacije u digitalnom poslovanju i razvoj pristupa usmjerenih prema specifičnim zahtjevima latinoameričke zajednice.

Autor: Zrinka Gabelica Toplek
12. studeni 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close