Kineski osiguravatelj miješa karte u hotelskoj industriji

Autor: Tomislav Pili , 15. ožujak 2016. u 22:00
Kineska ponuda teži gotovo 13 milijardi dolara/REUTERS

Uz snažne političke veze, Anbang je od regionalnog osiguravatelja prerastao u investicijsku kompaniju koja agresivno ulaže u hotele.

Zapadnoj javnosti slabo poznati kineski osiguravatelj s dobrim vezama u politici mogao bi dobrano izmiješati karte u globalnoj hotelskoj industriji. Hotelska grupacija Starwood Hotels & Resorts u čijem su sastavu brendovi hotelskih lanaca poput Sheratona, W Hotelsa ili St Regisa, objavila je u ponedjeljak kako je u razgovorima s neimenovanom skupinom investitora koja je ponudila gotovo 13 milijardi dolara za preuzimanje. 

Snažne političke veze
Ta neimenovana skupina kasnije je od medija identificirana kao konzorcij kojem je na čelu kineska osiguravateljna kompanija Anbang. Radi se o kompaniji osnovanoj prije svega 12 godina s imovinom vrijednom 292 milijarde dolara. Na čelu je Wu Xiaohui, biznismen s odličnim političkim vezama. Naime, Wu je oženio unuku Deng Xiaopinga, nekadašnjeg vođe kineskih komunista koji je prije 30-ak godina pokrenuo program reformi koji su od Kine stvorili sadašnju ekonomsku velesilu. Osim toga, u vlasničkoj strukturi Anbanga nalaze se neke od vrlo utjecajnih kineskih obitelji.

O povezanosti Anbanga s vlašću govori i podatak da je britanski The Economist primjetio kako kompanija s neobičnom lakoćom brodi kroz kompleksnu kinesku birokratsku strukturu. Međutim, Anbang posljednjih godina izrazito agresivno ulaže u inozemstvu gdje se njegov portfelj proteže od hotela do nekretnina. U posljednjih 18 mjeseci kompanija je uložila 23 milijarde dolara, pa Anbang sve manje sliči na osiguravatelja, a sve više na investicijski fond. Tako je prije dvije godine od fonda Blackstone za dvije milijarde dolara kupio čuveni njujorški hotel Waldorf Astoriju što je privuklo i pažnju američkog Odbora za inozemne investicije u SAD-u. Naime, kupnja Waldorf Astorije pobudila je i svojevrsne obavještajne zabrinutosti s obzirom da u tom hotelu odsjeda predsjednik Barack Obama kada se nalazi u New Yorku. 

Vrhunac transformacije
U tom kontekstu, kupnja Starwooda za Anbang bi označila vrhunac njegove brze transformacije. Štoviše, ocjenjuju analitičari u razgovoru za Financial Times, kupnja Starwooda stvorila bi globalnog izazivača u hotelskoj industriji koji bi bio posvećen rastu kroz akvizicije. Iako su prije četiri mjeseca Starwood i Marriott dogovorili spajanje, izgleda da je Anbang lukavo čekao svoju priliku. Naime, Marriottova ponuda u gotovini i dionicama zbog pada cijena na burzi trenutno vrijedi 63,74 dolara. Anbang nudi 76 dolara. Ako prihvati kinesku ponudu, Starwood će Marriottu morati isplatiti 400 milijuna dolara. 

Oglasio se i Marriott

Moguće poboljšanje ponude
Marriott se oglasio priopćenjem kako ostaje posvećen dogovoru o spajanju sa Starwoodom potpisanom u studenom prošle godine. Njime bi bio stvoren najveći hotelski lanac na svijetu. Prema mišljenju američkih financijskih analitičara, moguće je da će Marriott blago poboljšati svoju ponudu za Starwood. S druge strane, upućeni izvori bliski Upravi Starwooda otkrivaju kako je menadžment prilično zabrinut oko mogućnosti sa Anbang zaključi preuzimanje Starwooda.

Komentirajte prvi

New Report

Close